کتاب انقلاب فرانسه از خاستگاه های آن تا 1793

The French Revolution
کد کتاب : 106790
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6225250147‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1930
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب فرانسه از خاستگاه های آن تا 1793 اثر ژرژ لوفور‏‫

انقلاب فرانسه، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای تاریخی جهان در سده هجدهم میلادی بود. این انقلاب که در سال 1789 آغاز شد و به طور رسمی تا سال 1799 ادامه یافت، تأثیرات وسیعی بر جهان داشت و تغییرات عمده‌ای را در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به همراه داشت.

انقلاب فرانسه به دلیل دلایل گوناگونی همچون برتری اجتماعی نخبگان و مردمیان، بارگذاری مالیات سنگین بر مردم، فشارهای مذهبی و نیز تأثیر اندیشه‌های روشنگری و تأسیس ایدئولوژی‌های مشروح حقوق بشر و مساوا، به انقلابی که نه تنها موجب از بین رفتن سلطنتی فرانسوی‌ها شد بلکه به تغییرات سرنوشت‌سازی در سطوح ملی و بین‌المللی منجر شد.

انقلاب فرانسه به سقوط سلطنت و اعدام لوئی شانزدهم، پادشاه فرانسه، منجر شد. همچنین، انقلاب فرانسه باعث پیشرفتهای مهمی در زمینه حقوق بشر شد و منجر به تصویب منشور حقوق بشر و مواطن در سال 1789 شد. انقلاب فرانسه نیز اثرات جهانی داشته و به پرتابلیته کشورهای دیگری چون انگلستان و آلمان نیز تأثیر گذاشت. این انقلاب در نهایت منجر به ظهور ناپلئون بناپارت و شکل‌گیری جمهوری فرانسه شد.

انقلاب فرانسه نمادی از تغییر و تحول در تاریخ جهان است و به عنوان یکی از واقعیت‌های مهم تاریخی، تاثیراتی که ایجاد کرد را تا به امروز به خوبی تحت پوشش دارد و موضوعی مورد توجه برای تاریخ‌نگاران، فیلسوفان و دانشمندان اجتماعی می‌ماند.

کتاب انقلاب فرانسه از خاستگاه های آن تا 1793

ژرژ لوفور‏‫
ژرژ لوفور (به فرانسوی: [ʒɔʁʒ ləfɛvʁ]؛ ۶ اوت ۱۸۷۴ - ۲۸ اوت ۱۹۵۹) مورخ فرانسوی بود که بیشتر به خاطر آثارش در مورد انقلاب فرانسه و زندگی دهقانی شناخته شده است. او را از پیشگامان «تاریخ از پایین» می دانند.[1] او عبارت "گواهی مرگ نظم قدیم" را برای توصیف ترس بزرگ 1789 ابداع کرد. از مهمترین آثار او کتاب Les Paysans du Nord pendant la Révolution française ("دهقانان شمال در طول انقلاب فرانسه" در سال 1924 بود. ) که حاصل 20 سال تحقیق در مورد نقش دهقانان در دوران انقلاب بود.