کتاب روانشناسی اجتماعی نافرمانی

On Disobedience
چرا آزادی «نه» گفتن به قدرت است
کد کتاب : 107250
مترجم :
شابک : 978-6007293690
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

سخنی در نافرمانی
On Disobedience
کد کتاب : 110206
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6223240539‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب روانشناسی اجتماعی نافرمانی اثر اریک فروم

«تاریخ بشر با یک عمل نافرمانی آغاز شد و بعید نیست که با یک عمل اطاعتی پایان یابد».

یکی از فیلسوفان بزرگ روان‌شناسی و اجتماعی قرن بیستم، اریش فروم، اهمیت نافرمانی و صدای اصیل فرد را در فرهنگ مدرن توضیح داد. این کتاب که امروزه همانقدر تازه و به روز است که در زمان انتشارش بود مجموعه ای از مقالات تحریک آمیز است، از جمله عنوان مقدمه ی آن که خود حاکی از خود عمل مخالفت است - انتخاب عدم انطباق، "نه" گفتن به صاحبان قدرت. نافرمانی برای یک جامعه انسانی ضروری است، هم برای تضمین حفظ نوع بشر و هم برای اینکه یک فرد بتواند احساس واقعی خود را بازیابد.
اریش فروم روان‌کاو، جامعه‌شناس آمریکایی-آلمانی‌تبار، روان‌شناس اجتماعی بلندآوازهٔ مکتب فرانکفورت و همچنین یک سوسیال دموکرات و از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی است. او در آثارش کوشید تا ارتباط متقابل روان‌شناسی و جامعه را شرح دهد و معتقد بود که با به‌کار بستن اصول روانکاوی، به عنوان علاج مشکلات و بیماری‌های فرهنگی بشر، راهی به سوی تحقّق یک «جامعهٔ معقول» و متعادل از لحاظ روانی خواهد یافت.

کتاب روانشناسی اجتماعی نافرمانی

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...