کتاب حق السکوت

Playback
کد کتاب : 10906
مترجم :
شابک : 9789648838381
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب حق السکوت اثر ریموند چندلر

«حق السکوت» رمانی از ریموند چندلر است که اولین بار در ژوئیه 1958 در انگلیس منتشر شد. چندلر سال بعد از انتشار این کتاب درگذشت.

"این داستان کاراگاهی از این قرار است که :
از طریق واسطه ها ، یک مشتری ناشناس "مارلو" را استخدام می کند تا بتی میفیلد را که با نام النور کینگ سفر می کند ، پیدا کند.
در طی سوار شدن با قطار به سمت غرب ، به دلایلی که در انتهای داستان فاش شد ، میفیلد توسط مردی مورد باجگیری قرار می گیرد. و در جای دیگری جنازه ای پیدا می شود.

مارلو با شخصیت های بی شماری با انگیزه های مشکوک روبرو می شود. از خلال این برخورد های تصادفی با آدم های متفاوت داستان رفته رفته جذاب تر می شود و خواننده با یک رویداد نفس گیر و پر تعلیق تنها می ماندو در هنگام خواندن این کتاب مجبورید که مدام سرنوشت آدم ها را حدس بزنید و در جزئی ترین صحنه سرنخ هایی را برای کشف حقیقت رد یابی کنید."

در سال 1932 ، در چهل و چهار سالگی ، ریموند چندلر تصمیم گرفت پس از از دست دادن شغل خود به عنوان مدیر شرکت نفت در دوران رکود ، نویسنده داستان کارآگاهی شود. اولین داستان کوتاه وی ، "سیاه نماها شلیک نمی کنند" در سال 1933 در Black Mask ، یک مجله محبوب پالپ منتشر شد. اولین رمان او ، "خواب بزرگ" ، در سال 1939 منتشر شد. علاوه بر داستان های کوتاه ، چندلر در طول زندگی خود فقط هفت رمان کامل منتشر کرد همه به غیر از پخش ، به چندین فیلم تبدیل شده اند.

کتاب حق السکوت

ریموند چندلر
ریموند تورنتون چندلر، زاده ی 23 جولای 1888 و درگذشته ی 26 مارس 1959، فیلمنامه نویس و رمان نویس آمریکایی بود.چندلر در شیکاگو به دنیا آمد و سال های ابتدایی زندگی اش را به همراه والدین، خاله و دایی اش در نبراسکا گذراند. پدر چندلر که معتاد به الکل بود، پس از مدتی خانواده را ترک گفت.او به دانشگاه نرفت و به جای آن در پاریس و مونیخ، به بهبود مهارت هایش در زبان های خارجی پرداخت. اولین شعر او نیز در همین زمان به انتشار رسید. چندلر به خاطر شرایط سخت مالی در دوره ی رکود بزرگ اقتصادی، برای امرار معاش به ...
نکوداشت های کتاب حق السکوت
Raymond Chandler is a master.
ریموند چندلر یک استاد است.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب حق السکوت (لذت متن)