کتاب شناخت اگزیستانسیالیسم

Existentialism
کد کتاب : 109973
مترجم :
شابک : 978-6222901776
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 672
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شناخت اگزیستانسیالیسم اثر رابرت سولومون

شناخت اگزیستانسیالیسم،، مقدمه ای استثنایی و در دسترس برای غنا و تنوع اندیشه اگزیستانسیالیستی ارائه می دهد. با حفظ تمرکز چاپ اول بسیار موفق، ویراست دوم مطالب گسترده ای در مورد چهار اگزیستانسیالیست بزرگ - کی یرکگور، نیچه، هایدگر و سارتر - ارائه می دهد و در عین حال گزیده هایی از بیست و چهار نویسنده دیگر را نیز در بر می گیرد. این نسخه که به خوانندگان احساسی از تنوع تفکر اگزیستانسیالیستی در سراسر جهان می دهد، خوانش های جدیدی از چهره هایی مانند لوئیس بورخس، ویکتور فرانکل، گابریل گارسیا مارکز، کیجی نیشیتانی و راینر ماریا ریلکه را نیز اضافه می کند.

شناخت اگزیستانسیالیسم همچنین دارای ویژگی های زیر است:
* ترجمه های جدید کی یرکگور، هایدگر و بوبر
* انتخاب های گسترده تر از کی یرکگور، نیچه، هایدگر و سارتر
* انتخاب های جدید توسط هیزل ای. بارنز، میگل دی اونامونو، جوزف هلر، فیلیپ راث و کالین ویلسون
* تفتیش عقاید بزرگ (برگرفته از کتاب برادران کارامازوف اثر داستایوفسکی)

کتاب شناخت اگزیستانسیالیسم

رابرت سولومون
رابرت سولومون (14 سپتامبر 1942 - 2 ژانویه 2007) استاد فلسفه آمریکایی در دانشگاه تگزاس در آستین بود، جایی که بیش از 30 سال به تدریس پرداخت.پروفسور سولومونبرنده جوایز تدریس بسیاری از جمله جایزه استاندارد برجسته تدریس در سال 1973؛جایزه تدریس همکاران رئیس دانشگاه تگزاس (دو بار)؛جایزه سخنرانی فولبرایت؛تحقیقات دانشگاه و اوقاف ملی برای کمک های مالی؛و جایزه تدریس Chad Oliver Plan II در سال 1998 شد.
قسمت هایی از کتاب شناخت اگزیستانسیالیسم (لذت متن)
اگزیستانسیالیسم چیست؟ شبیه اصالت عقل و اصالت وجود اصطلاحی متعلق به دورۀ عقلان ، از این رو تعریف این اصطلاح نیز تا حدودی از مسیر تاریخی امکان پذیرا اصطلاح از طریق رواج گسترده ادبیات بعد از جنگ و نوشتههای فلسفی سارتر و در اروپا شکوفا شد. از منظر و روانشناسی نیست. اگزیستانسیل، فهم انسان تماما وابسته به حقایق دوگانه انگاری که معتقد است انسان ترکیبی از دو جوه ذهن و جسم است برابر با فیزیک دانی است که معتقد است اگزیستانس انسان را می تواند به قدر کافی در چارچوب مولفه های فیزیکی عالم توضیح داد اگزیستانسیالیسم، اعتبار مقولات بنیادین فیزیک، بیولوژی، روانشناسی و دیگر علوم مقولاتی مانند ماده، علیت هیولی نیرو، کارکرد، ارگانیسم رشد انگیزه و از این قبیل را رد نمی کند، بلکه مدعی است وجود انسان تماما در قالب این مقولات فهمیده نمیشود.