کتاب مسیح باز مصلوب

Christ Recrucified
کد کتاب : 11045
مترجم :
شابک : 9789644870293
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 645
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مسیح باز مصلوب اثر نیکوس کازانتزاکیس


نیکوس کازانتزاکیس نویسنده ای یونانی است که عمدتا او را با آثاری چون زوربای یونانی و آخرین وسوسه ی مسیح می شناسند.
مسیح باز مصلوب مربوط به تلاش های یک جامعه روستایی تخیلی در آناتولی در سال 1921 برای اجرای یک نمایش یا بهتر بگوییم تعزیه است- نمایشی که همانطور که از عنوان کتاب پیداست ، با اجرای مجدد محاکمه ، رنج و مرگ عیسی مسیح به پایان می رسد. نام این روستا لیکووریسی(گرگ-بهار) ، است و تحت حکومت عثمانی است.
این روستا هر هفت سال یکبار این نمایش را برگزار می کند و بزرگان روستا بازیگران را از میان اهالی روستا انتخاب می کنند. مانولیوس ، که برای ایفای نقش مسیح برگزیده می شود ، پسر چوپانی فروتن است که زمانی در یک صومعه تازه کار بود. یاناککوس پیتر می شود. او یک بازرگان است که با الاغ خود در روستاها سفر می کند و وسایل خود را می فروشد. او خونگرم و ساده لوح است و بیش از هر چیزی خرش را دوست دارد. میشلیس ، پسر نجیب زاده قدیمی پاتارشیا ، به جان تبدیل می شود. کوستانتیس ، صاحب کافه دهکده ، جیمز بزرگ می شود. او خوش قلب و سخاتمند است، اما گیج است. سپس پانایوتاروس ، که به عنوان یهودا انتخاب می شود ، می آید. او مردی وحشی و پرشور است و منتظر انتقام است. بیوه کاترینا مریم مجدلیه است. او روسپی روستاست. او زیباست ، اما مطمئنا یک فرد خارجی در روستا است و به نظر کسی اهمیت نمی دهد. در این میان گروهی از پناهندگان به روستا می آیند که از ویرانه های خانه ی خود گریخته اند و از ساکنین روستا درخواست کمک و حمایت دارند. و ناگهان نمایش تبدیل به واقعیت می شود...

کتاب مسیح باز مصلوب

نیکوس کازانتزاکیس
نیکوس کازانتزاکیس، زاده ی 18 فوریه ی 1883 و درگذشته ی 26 اکتبر 1957، نویسنده، شاعر، خبرنگار، مترجم و جهانگرد یونانی بود. کازانتزاکیس در شهر هراکلیون در جزیره ی کرت به دنیا آمد. این جزیره در آن زمان تحت تسلط حکومت عثمانی بود و نیکوس در فضای شورش و طغیان مردم کرت بر ضد عثمانیان رشد کرد. او مدتی را در مدرسه ی فرانسویان در جزیره ناکسوس که توسط راهبان کاتولیک اداره می شد، تحصیل کرد. کازانتزاکیس پس از تمام شدن دوره ی دبیرستان، در سال 1902 در رشته ی حقوق دانشگاه آتن ثبت نام کرد و در سال 1906 میلادی ...
قسمت هایی از کتاب مسیح باز مصلوب (لذت متن)
من پدر فوتیس، کشیش آبادی دوری هستم که آن را «سن ژرژ» می گویند، و در اطراف من مردمی می بینی که خداوند ایشان را به من سپرده است. ترکان، ده ما را آتش زدند، و ما را از سرزمین های خود راندند و هر که دستشان به او رسید کشتند. ما را که می بینید، توانستیم از دست آن ها خلاص شویم و از دار و ندار خود هر چه قیمتی تر بود برداریم و بگریزیم. مسیح در راس دسته ما قرار گرفت و هدایتمان کرد. اکنون در جست و جوی زمین های تازه ای هستیم که در آن مستقر شویم.

سکوت همچنان ادامه داشت. همه متوجه فرارسیدن شب بودند. ستاره غروب از افق طلوع کرد. قورباغه ها با شور نشاط آمیزی در کنار دریاچه شروع به خواندن کردند. تاریکی کم کم شیبهای ملایم و سرسبز کوه غذرا را که مانولیوس در آن خانه داشت و گوسفندان اربابش را در دامنه های آن می چرانید در خود می پیچید.

مانولیوس معنی این کلمات را کاملا می فهمید. انجیل را بست و چشمان خود را نیز بست: در یک کفه ترازو روح آدمی است و در کفه دیگر تمام دنیا، و کفه روح سنگین تر است. چرا باید از مرگ ترسید؟ چرا باید در برابر زورمندان این دنیا سر هم کرد؟ چرا باید با اندیشه از دست دادن حیات دنیوی بر خود لرزید؟ روح تو جاودانی است، از چه می ترسی؟ تنها روح است که باید نجاتش داد.