کتاب هتل عروس

Hotel Bride
  • 11,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 11804
شابک : 9786001198731
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هتل عروس اثر چیستا یثربی

در این مجموعه, دو نمایش نامه به نام ‘هتل عروس’ و ‘محاله که فکر کنید این طوری هم ممکنه بشه’ درج شده است. نویسنده در نمایش نامه نخست که مناسبات میان دو زن و دو مرد را باز می گوید که یکی از مردها در مقام رئیس و دیگری در موقعیت هتل داری است که دو زن برای ماموریت اداری به او نیاز پیدا می کنند و در هتل وی سکنی می گزینند. این نمایش نامه نقدی است میان منشا قدرت و زیردست او برقرا می شود و انسان ها را به نوعی به استثمار فکری می کشاند و در نهایت برای این دو زن راهی به جز تسلیم یا عصیان باقی نمی گذارد.

این نمایش در جشنوارهٔ بین المللی تئاتر فجر سال ۷۹ به کارگردانی سیما تیرانداز به روی صحنه رفت، سپس به مدت یک ماه در تئاتر شهر اجرای عمومی داشت.

کتاب هتل عروس

چیستا یثربی
یثربی متولد 1347 در کشور آلمان است، مقطع فوق‌لیسانس در ایران تحصیل‌کرده است و دکترای روانشناسی خود را در کانادا اخذ کرده. او نمایش‌نامه‌های فراوانی نوشته و برخی از کارهایش را کارگردانی نیز کرده است. در جشنواره فجر صاحب جوایز متعددی شده است و متن‌های او در چند جشنواره به عنوان متن اول برگزیده‌شده‌اند. علاقه او به روانش است و ادبیات در کارهای نمایشی‌اش دیده می‌شود. در زمینه کارگردانی نیز کارهای فراوانی انجام داده است که از جمله آن می‌توان به &la...