کتاب زازی در مترو

Zazie in the Metro
کد کتاب : 119547
مترجم :
شابک : 978-6220605256
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 185
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زازی در مترو اثر ریمون کنو

کتاب "زازی در مترو" نوشته "ریمون کنو" یکی از آثار برجسته در ادبیات معاصر فرانسه است. این اثر با بیانی نوآورانه و زبانی جذاب، داستان دخترکی به نام زازی را روایت می‌کند که به پاریس می‌آید تا مترو را ببیند. اما بیش از همه، این کتاب نمایانگر جهان داخلی یک دخترک و دیدگاه‌های نابالغانه‌اش به دنیای بزرگ‌تر است. کنو در این رمان با استفاده از یک زبان شاداب و پر از بازی‌های کلامی، مسائل اجتماعی و فرهنگی پاریس دهه‌ی ۵۰ میلادی را طرح می‌کند. استفاده از نوع خاصی از زبان، که مخلوطی از اصطلاحات محلی، خطاهای گرامری و واژه‌های خلقی است، یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این کتاب است. "زازی در مترو" نه تنها یک داستان ساده از یک دخترک که مایل است مترو را ببیند است؛ بلکه این اثر نمایانگر تضادها و پیچیدگی‌های جامعه‌ی پاریس در آن دوران است. زازی با دیدگاه‌های بی‌پروا و نابالغانه‌اش، به ما یک دید نو به مسائل اجتماعی، فرهنگی و حتی فلسفی می‌دهد. در نهایت، "زازی در مترو" نمونه‌ای از ادبیات نوآورانه‌ی فرانسه است که با زبانی خلاق و داستان‌پردازی‌ای جذاب، خواننده را به دنیایی متفاوت و شگفت‌انگیز می‌برد.

کتاب زازی در مترو

ریمون کنو
رمون کنو (Raymond Queneau) (تلفظ فرانسوی: ​[ʁɛ'mɔ̃ kə'no]) (زاده ۲۱ فوریه ۱۹۰۳ - درگذشته ۲۵ اکتبر ۱۹۷۶) نویسنده فرانسوی بود. عمده شهرت وی بابت تأسیس گروه اولیپو و نگارش کتاب زازی در مترو است.
قسمت هایی از کتاب زازی در مترو (لذت متن)
گابریل با ابهت ادامه داد: زازی، اگه واقعا دوست داری می برمت انْولید آرامگاه واقعی ناپلئون رو ببینی. ــ ناپلئون کدوم خریه. اصلا برام جذاب نیست، مرتیکه ی کودن با اون کلاه احمقانه ش. ــ خب پس چی برات جذابه؟ زازی جواب نداد. شارل با مهربانی غیرمنتظره ای جواب داد: آره خب، چی برات جالبه؟ ــ مترو. گابریل گفت: وای شارل، دیگه هیچی نگو. بعد دوباره گفت: آه! زازی که باز عصبانی شده بود، گفت: این اعتصاب کی تموم می شه پس؟ ــ من هم نمی دونم. از سیاست سر در نمی آرم. شارل گفت: سیاست کجا بود! این ها برای نونه. ص ۱۶