کتاب ساعت درخشان

The Bright Hour
سرگذشتی از مرگ و زندگی
کد کتاب : 121108
مترجم : الناز امیری
شابک : 978-6008582762
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 388
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

رقصیدن با خودم
The Bright Hour
کد کتاب : 122346
مترجم :
شابک : 978-6226352772
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب ساعت درخشان اثر نینا ریگز

راه برگشت به خانه به‌اندازۀ چهار بار رفت‌و‌برگشت طول می‌کشد. بیشتر راه را به کار و فهرست وظایفم فکر می‌کنم. کمی اشک می‌ریزم. فردا باید به درمانگاه داک بروم و با متخصص سرطان‌شناسی‌ام دربارۀ دورۀ بعدی درمان حرف بزنم، برای همین حالا راجع به غده‌ها، سلول‌های سرطانی و این فکر می‌کنم که اگر دکترها هر کاری را که بلد بودند انجام دادند و بازهم سرطان درمان نشد چه جوابی به مریض خواهند داد.
و فکر می‌کنم: این چیزی که دارم حالا از سر می‌گذرونم واقعا غم‌انگیزه. احساس می‌کنم مادرم میلیون‌ها کیلومتر از من دور است و این فاصلۀ وصف‌ناپذیر هرگز تمام نمی‌شود. من هم از ترسیدن و از دست دادن خسته‌ام. به این فکر می‌کنم که چرا وقتی همۀ موهایم داشتند می‌ریختند ناگزیر نشستم و در آخرین پاراگراف کتاب مرده از جویس کلمۀ «برف» را با «مو» عوض کردم و آن را دوباره نوشتم:
دوباره شروع به ریختن کردند. با بی‌حالی موهایش را می‌دید، نقره‌ای و قهوه‌ای که یکی‌یکی زیر نور لامپ می‌ریختند… موهایش دسته‌دسته روی ملحفه‌های تخت و کف دست‌شویی جا می‌گرفت. در سینک روشویی، چاه حمام، مابین کف‌پوش‌های چوبی و روی صاوبن دستۀ انبوهی از آن‌ها به چشم می‌خورد. وقتی می‌دید موهایش کم‌کم در این جهان می‌ریختند و می‌ریختند، سستی‌ای در روحش احساس کرد… درست شبیه هبوط پایان نهایی‌شان، بر فراز همۀ موجودات زنده و مرده.

کتاب ساعت درخشان

نینا ریگز
نینا الن ریگز (زاده ۲۹ مارس ۱۹۷۷ – درگذشته ۲۶ فوریه ۲۰۱۷) نویسنده و شاعر آمریکایی بود. شناخته شده ترین اثر او، خاطراتش، ساعت روشن است که جزئیات سفر او را به عنوان یک مادر مبتلا به سرطان سینه غیرقابل درمان شرح می دهد. اندکی پس از مرگ او منتشر شد. این کتاب مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. ریگز همچنین مقاله‌ای در مجموعه‌ی New York Times Modern Love ارائه کرد.ریگز در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا به دنیا آمد. او نوه‌ی رالف والدو امرسون بود. او مدرک لیسانس در نویسندگی خلاق از دانشگاه ک...