کتاب برآمدن آفتاب زمستانی

Winter sunrise
کد کتاب : 122623
شابک : 978-6220111511
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 205
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب برآمدن آفتاب زمستانی اثر رضا جولایی

رمان "برآمدن آفتاب زمستانی" نوشته رضا جولایی، داستان پسری نوجوان به نام کامیار است و به تصویر کشیدن آنچه که بر او و خانواده‌اش در سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۲۳ اتفاق افتاده است، می‌پردازد. در این دوره تاریخی، ایران با فشارهایی هم‌چون حکومت رضاشاه، بازداشت روشنفکران، مرگ مشکوک ارانی و حبس طولانی بزرگ‌های اندیشمند مواجه بوده است. در بین این هرج و مرج، صدای جنگ و فتنه‌های داخلی نیز بلند شده است.

رضا جولایی با نگارش‌هایی واقع‌بینانه و دقیق، حال و هوای انسان‌ها را در موقعیت‌های حساس و تاریخی به تصویر می‌کشد، انسان‌هایی که میان طوفان‌های تاریخی قرار گرفته و به انتخاب‌هایی چالش‌برانگیز مواجه شده‌اند. در زمانی که بیگانگان ایران را در قبضه دارند و زندگی روزمره با قحطی و نبود امکانات پایه‌ای مانند آب و نان همراه است، جوانان ایرانی میان زندان و ناامیدی‌های روزمره مبارزه می‌کنند. جولایی با زبانی غنی و تصویرسازی‌های قوی، بازیگران این صحنه تاریخی را به نمایش می‌گذارد، افرادی که در تلاش برای نقش‌آفرینی در تاریخ هستند، چه این نقش به یادگار بماند یا همانند طرح‌هایی بر برف زودگذر باشد.

کتاب برآمدن آفتاب زمستانی

رضا جولایی
رضا جولایی متولد سال 1329 در تهران است. کتاب‌های «حکایت سلسله پشت کمانان»، «جامه به خوناب»، «شب ظلمانی یلدا»، «حدیث دردکشان»، «تالار طرب‌خانه»، «جاودانگان»، «نسترن‌های صورتی»، «باران‌های سبز» و «سیماب و کیمیای جان» از آثار این نویسنده‌اند.