کتاب اخلاق و فناوری

Ethics and technology
کد کتاب : 124833
شابک : 978-6007129128
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 16 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب اخلاق و فناوری اثر محمد خاقانی اصفهانی

این باور که جامعۀ بشری پس از رنسانس به موازات رشد علمی و تکنولوژیک از نظر اخلاقی به انحطاط کشیده شده است و گسترش این اعتقاد که بین اخلاق و فناوری نسبت عکس برقرار است و تعالی هر کدام تنزل دیگری را رقم می‌زند، باور خطرناکی است که به فروپاشی ارزش‌های دینی در دوران مدرنیته منجر شده است. علاوه بر تبعات این پارادکس غربی در جامعۀ اسلامی، در فضای فرهنگی شیعه نیز، رواج باور غلطی از اینکه سر جامعۀ بشری در دوران غیبت امام زمان از نظر اخلاق قهقرایی است، مشکل را مضاعف کرده است.
کتاب اخلاق و فناوری با بررسی چالش مزبور و اینکه آیا رابطۀ علم و اخلاق طولی است یا عرضی؟ وارد بخش کاربردی شده و حوادث مستحدثه را در مقولات اخلاقی پس از رنسانس و رواج فناوری نوین و تحولات مدرنبته و پسامدرنیته در حوزه‌های مختلف فناوری نوین (نظیر پزشکی، زیست‌شناسی، محیط زیست، اطلاع‌رسانی عمومی، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی) بررسی نموده است.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب اخلاق و فناوری

محمد خاقانی اصفهانی
دکتر محمد خاقاني اصفهاني در سال 1337 در اصفهان چشم به جهان گشود. وي تحصيلات ابتدائي خود را در دبستان مودّت و تحصيلات متوسطه را در دبيرستان هراتي گذراند، دورة کارشناسی را در رشته زبان و ادبيات عربي دانشگاه اصفهان در سال 1355 آغاز و در سال 1363 فارغ التحصيل شد، همزمان با تحصيل در اين مقطع با عنايت به ارزشيابی معلومات حوزوی اش در سحح کارشناسی ارشد به تدريس دروس معارف اسلامی مشغول شد. گواهينامة کارشناسی ارشد را سال 87 از دانشگاه تربيت مدرس، و مدرک دکتری را سال 71 از دانشگاه تهران گرفت. در سال 135...