کتاب الفبای هنر امروز

Curating from A to Z
هنر از نگاه کیوریتور
کد کتاب : 12550
مترجم :
شابک : 978-600-152-238--3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب الفبای هنر امروز اثر ینس هوفمن

"الفبای هنر امروز" کتابی است نوشته ی "ینس هوفمن" که در آن "هنر از نگاه کیوریتور" را مورد بررسی قرار می دهد.
یکی از ویژگی های کلیدی "هنر از نگاه کیوریتور"، توصیف میل به شیفتگی است، که از آن می توان موضوع "دیدن" را نه تنها سهم خردی از آنچه ذهن مشغول آن است، در نظر گرفت بلکه آن را نوعی از دستاوردهای امر کیوریتوریال قلمداد کرد. به گفته "ینس هوفمن"، این دستاورد، به دلبستگی مردم به دیدن سایر گرایش های ناخودآگاه و همچنین میزان شیفتگی و کنجکاوی مخاطب مربوط می شود.
"ینس هوفمن" خود در ردای یک کیوریتور، رویکرد پیگیری تفکر معمولی را نسبت به کار تعریف و ارائه می کند و این کار را با تمرکز بر جنبه های مشابه آثاری که قبلا بارها مشاهده شده است، انجام می دهد. برای پنهان کردن عمق هنر از دید، محدود کردن میزان مانور دادن تماشاچی پیرامون آن، ایده ی خوبی خواهد بود. در "الفبای هنر امروز" این مرحله برای ارزیابی محصولات و کیفیت استانداردها در هنر مدرن و روش های پردازش کیوریتورینگ بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل عوامل چالش دشوارتر می شود زیرا حرفه ی کیوریتورینگ، تکامل یافته و از مفهوم نسبتا ساده ارائه ی آثار هنرمند دور می شود. "ینس هوفمن" استدلال می کند که زمینه ای که فاقد استانداردهای کنترل کیفیت است، نمی تواند پیشرفت کند و باید محدودیت های خود را مشخص کند.
کتاب "الفبای هنر امروز"، ناظر و تماشاگر را به هم نزدیک می کند و این استفاده ی گاه به گاه و محاوره ای از اصطلاحات کیوریتوری همچون "ینس هوفمن"، نشان دهنده ی تعصب و تبعیض پنهانی است که همان دیداری بودن دنیای هنر است.

کتاب الفبای هنر امروز

دسته بندی های کتاب الفبای هنر امروز
قسمت هایی از کتاب الفبای هنر امروز (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: واژه «هنر» احتمالا دشوارترین مفهومی است که می توان مطرح کرد و تعریف آن در همین ابتدای کار به ما امکان می دهد که باقی مطالب را بر پایه آن ادامه دهیم. هنرهای دیداری به طور سنتی به نقاشی و مجسمه سازی گفته می شد. امروزه گاهی گفته می شود که همه چیز می تواند هنر باشد و هنر می تواند همه چیز باشد. هر چه این گفته فراگیرتر می شود، به دست آوردن تعریفی دقیق برای این واژه سه حرفی نیز دشوارتر می شود. قلمرو هنر بسیار پهناور است و هر روز گسترده تر از پیش می شود. هنر از آغاز، از روزگار نقاشی های غارنشینی در 30000 سال پیش، همه تعریف ها یا معنی های معمول را به چالش کشیده و مرزهای بی ثباتش در طول زمان همواره ناپایدارتر از پیش شده اند. اکنون با گسترش هر روزه رسانه ها، هر چیزی - از یک مهمانی شام گرفته تا فروش اجناس دست دوم در پارکینگ - می تواند در تعریف هنر قرار بگیرد. این شکل های نوین اجتماعی می توانند زیر عنوان هنر، به آسانی کنار نقاشی و مجسمه بنشینند.