کتاب ژاکت آبی

The Blue Sweater
کد کتاب : 12554
مترجم : جواد تمنانلو
شابک : 978-6006327860
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 396
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب ژاکت آبی اثر ژاکلین نووگراتز

کتاب ژاکت آبی، اثری نوشته ی ژاکلین نووگراتز است که نخستین بار در سال 2009 به چاپ رسید. این کتاب پرفروش به داستان الهام بخش زنی می پردازد که شغل خود را در عرصه ی بانکداری بین المللی رها کرد تا زندگی اش را صرف درک فقر در جهان و یافتن راه های نوین و تأثیرگذار برای حل آن کند. تمام ماجرا در خانه ی ژاکلین در ویرجینیا، با ژاکتی آبی شروع شد؛ هدیه ای که برای ژاکلین بسیار ارزشمند بود—البته تا روزی که این ژاکت برایش بیش از اندازه کوچک شد و او آن را به خیریه بخشید. او یازده سال بعد در آفریقا، پسر کوچکی را دید که همان ژاکت را بر تن داشت، در حالی که اسم ژاکلین همچنان بر آن دیده می شد. ژاکلین نووگراتز با خود فکر کرد این که آن ژاکت تمام این مسیر طولانی را تا رواندا طی کرده، گواهی بر این است که چگونه همه ی ما انسان ها به هم مرتبط هستیم، و چگونه کارهایی که می کنیم—و نمی کنیم—بر انسان های دیگر در سراسر جهان تأثیرگذار است؛ انسان هایی که شاید در زندگیمان هیچ وقت نبینیم و نشناسیم.

کتاب ژاکت آبی

ژاکلین نووگراتز
«ژاکلین نووگراتز» شغل خود در وال‌استریت را رها کرد تا شاید بتواند دنیا را تغییر داده و زندگی پر ماجرایی را تجربه کند. او که آموزش بانک‌داری بین‌المللی دیده و متخصص توسعه بود، صندوق «آکیومن» را در سال ۲۰۰۱ تأسیس کرد. ژاکلین و صندوق آکیومن، پیشگامان «روش سوم»ی به نام سرمایه‌گذاری صبورانه بودند. این روش چیزی بین سرمایه‌گذاری خطرپذیر و خیریه‌های معمول بود. مدلی که درصدد ایجاد تغییراتی اساسی در کشورهایی‌ست که شهروندان عادی آن ب...
نکوداشت های کتاب ژاکت آبی
A call to action that challenges us to rethink our engagement with the world.
ندایی برای دست به کار شدن، که ما را به چالش می کشد تا به ارتباطمان با دنیا دوباره بیندیشیم.
Barnes & Noble

It valuably highlights the importance of accountability in charity and of social responsibility in business.
این اثر به شکلی ارزشمند، اهمیت احساس مسئولیت نسبت به خیریه ها و مسئولیت های اجتماعی در کسب و کار را نشان می دهد.
Library Journal Library Journal

An empowering, heartfelt portrait of humanitarianism at work.
تصویری نیروبخش و پراحساس از انسان دوستی در عمل.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب ژاکت آبی (لذت متن)
در ویرجینیای دهه ی ۷۰ در محله ی ما، رسم خریدن لباس نو، سالی یکی دو بار انجام می شد: در سپتامبر به مناسبت بازگشایی مدارس و در کریسمس برای سال جدید. من که بزرگ ترین هفت فرزند خانواده ام بودم، به ندرت لباس دست دوم (از بقیه ی بچه ها) نصیبم می شد و از این که لباس هایم را خودم انتخاب می کردم، خوشحال بودم. با این وجود، علاقه ی زیادی به آن ژاکت آبی داشتم. با این که با رشد اندام زنانه ام، آن ژاکت مثل قبل بر تنم نمی نشست، سالیان سال آن را پوشیدم (در سال های راهنمایی و اول دبیرستان)؛ رشدی که با تمام وجود سعی در نادیده گرفتنش داشتم.

ناگاه پسرکی در برابرم ظاهر شد که ژاکتی آبی (ژاکت قدیمی من) بر تن داشت. همان ژاکت دوست داشتنی که اهدایش کرده بودم. پسرک شاید ده ساله بود، لاغراندام، با سری تراشیده، چشمانی درشت و قامتی کوتاه. ژاکت چنان بر تنش زار می زد که ران های استخوانی و زانوان نوک تیزش را پوشانده بود. آستین های وارفته ی ژاکت تا نوک انگشتانش کش آمده بودند. با این وجود شک نداشتم که این لباس متعلق به من بوده است.

هنوز هم صدای غمگین پدرم در خاطرم مانده است که در مورد ناعادلانه بودن وضعیت مالی بسیاری از سربازان جوان با مادرم سخن می گفت. مادر باطراوت و زیبایم نیز، هر وقت با سیل سوال هایم در مورد رفتار تبعیض آمیز مواجه می شد، تنگ در آغوشم می گرفت.