کتاب شبی که زهر شد

The night it broke
کد کتاب : 126540
شابک : ‫‭978-6227763263
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 76
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شبی که زهر شد اثر معصومه یزدانی

داستان شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) را با سه راوی روایت می‌کند. حرب، حلما و سعد.
حرب: پسر بکر که اکنون یتیم است و کنار عمویش زندگی می‌کند. او آرزو دارد به بصره کنار مادرش برود و از یتیمی نجات یابد. برای همین به پول نیاز دارد. به همین‌خاطر با حنضل همراه می‌شود تا پول ابن‌ملجم را بدزدد. او به همین بهانه با ابن‌ملجم تا مسجد همراه می‌شود و ضربت خوردن امام علی(ع) را مشاهده می‌کند.
حلما: دختری که خانه‌شان را در اثر سیل از دست می‌دهند و با پدر و مادرش راهی کوفه می‌شود تا زیر سایه خلیفه، امیرالمومنین علی (ع) زندگی خوبی داشته باشند. اما در راه، پدر را مار نیش می‌زند و می‌میرد. حال، مادر مجبور به حصیربافی است و زندگی سختی دارند. حلما به دنبال راه نجاتی است و می‌خواهد شکایت به خلیفه ببرد که می‌فهمد امام ضربت خورده‌اند و برحسب تصادف وارد خانه می‌شوند و شاهد ماجرا هستند.
سعد: پسر ابن‌اثیر، طبیب یهودی. که با پدر راهی منزل امام می‌شود و یکی از شاهدان ماجراست.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب شبی که زهر شد

معصومه یزدانی
معصومه یزدانی – متولد 1355، کارشناس ادبیات فارسی، نویسنده و روزنامه‌نگار، دبیر تحریریه‌ی نشریه‌ی کوله‌پشتی، ضمیمه‌ی روزنامه‌ی شهروند است.سی و دو سه سال پیش، یک اتاق پرنور، یک بابای زیرپوش آبی و یک دختر موفرفری پنج شش ساله که دو طرف یک کاغذ سفید روی شکم دراز کشیده‌اند و یکی یک خودکار هم دست‌شان است. بابای زیر پوش آبی به دختر موفرفری الفبا یاد می‌دهد و از همان روز الفبا می‌شود اولین جوانه‌ی آرزو توی دل دختر موفرفری. دختر موفرفری من بو...