کتاب موسیو پین و دو داستان دیگر

Monsieur Pain
کد کتاب : 12866
مترجم :
شابک : 9789643698188
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

موسیو پن
Monsieur Pain
کد کتاب : 12864
مترجم :
شابک : 9789643629328
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب موسیو پن اثر روبرتو بولانیو

کتاب «موسیو پن» رمانی نوشته ی «روبرتو بولانیو» است که اولین بار در سال 1999 چاپ شد. در سال 1938 و در پاریس، «پییر پن»، راوی 48 ساله ی داستان، عاشق بیوه ای جوان به نام «مارسل رینو» شده است. «مارسل» حالا از او خواسته همسر یکی از دوستانش را مداوا کند. «پن» که می خواهد توجه این زن را به خود جلب کند، مداوای مرد را می پذیرد—مردی به نام «اسکار وایه خو»، شاعری اهل پرو، که سکسکه های بی پایانش او را در وضعیتی خطرناک قرار داده است. اما ورود دوباره ی «پن» به زندگی نرمال، خیلی زود شکلی عجیب به خود می گیرد: دو مرد به او رشوه می دهند تا از مداوا دست بکشد، «پن» توهم های شنوایی را تجربه می کند، «مادام رینو» ناپدید می شود، و «پن» با یکی از همکارانش ملاقات می کند—مردی به نام «پلومر-بودو» که به عنوان شکنجه گر برای «ژنرال فرانکو» کار می کند. آیا تمام این رویدادها، صرفا مجموعه ای از اتفاقات تصادفی هستند که بر سر مردی مجرد، تنها و اندکی دیوانه فرود آمده اند، یا این که حقایقی شوکه کننده تر در پشت ماجرا پنهان شده است؟

کتاب موسیو پن


ویژگی های کتاب موسیو پن

«روبرتو بولانیو» از نویسندگان برجسته در ادبیات آمریکای لاتین

روبرتو بولانیو
روبرتو بولانیو، زاده ی 15 ژوئیه 1953 و درگذشته ی 28 آوریل 2003، نویسنده و شاعر شیلیایی و از پیشگامان موج نوی داستان نویسی آمریکای جنوبی است.او زندگی ای را از سر گذراند که مشخصه ی اصلی اش آوارگی بود. پدرش راننده کامیون و مادرش معلم بود. در زمان کودکی بولانیو، او و خانواده اش بین شهرهای مختلف شیلی سرگردان بودند و بالاخره در سال 1968 به مکزیکوسیتی مهاجرت کردند. در این زمان، اشتهای او به ادبیات سر باز کرد و چنان حریصانه می خواند که به بت تمام زندگی اش، خورخه لوئیس بورخس پهلو می زد.روبرتو هر چه به...
نکوداشت های کتاب موسیو پن
Bolaño's brief, wonderfully eccentric novel.
رمان کوتاه «بولانیو» که به شکل شگفت انگیزی غیرعادی است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A hallucinatory masterwork by the great Roberto Bolaño.
شاهکاری وهم آلود از «روبرتو بولانیوی» بزرگ.
Barnes & Noble

Delightfully noirish.
به شکل لذت بخشی نوآر-گونه.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب موسیو پن (لذت متن)
غروب چهارشنبه ششم آوریل، وقتی آماده می شدم از خانه بروم بیرون، تلگرافی از دوست جوانم «مادام رینو» به دستم رسید که در آن تقریبا با حالتی اضطراری درخواست کرده بود آن شب در کافه «بوردو» نزدیک محل زندگی ام در خیابان «ریولی» حاضر شوم، و این یعنی اگر عجله می کردم هنوز می توانستم به موقع برسم آنجا.

اولین نشانه ی ورودم به ماجرایی منحصر به فرد، بلافاصله خودش را نشان داد: موقع پایین رفتن از پله ها به دو مرد برخوردم که می آمدند بالا به طبقه ی سوم. اسپانیایی صحبت می کردند، که من نمی فهمم، و بارانی های تیره پوشیده بودند و کلاه های لبه پهنی داشتند که چون روی پله های پایین تر از من بودند، صورت هایشان را می پوشاند.

«من دکتر نیستم «پی یر»، این چیزها سرم نمی شه، خودت می دونی این چیزیه که بدجور بابتش حسرت می خورم؛ همیشه دلم می خواست پرستار بشم.» چشمان آبی اش با حالتی غضبناک درخشید. درست بود که «مادام رینو» تحصیلات عالیه نداشت (در واقع اصلا تحصیلات نداشت)، اما این باعث نمی شد که من او را زنی با هوش سرشار ندانم.