کتاب از خجالت مردن

Dying of Embarrassment: Help for Social Anxiety & Phobia
کد کتاب : 129732
مترجم :
شابک : 978-6222545314
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب از خجالت مردن اثر باربارا مارک وی

«از خجالت مردن» نوشته‌ی باربارا مارک‌وی، راهنمای دلسوزانه و روشنگری است که هدف آن افرادی است که با اضطراب اجتماعی و فوبیا دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. این کتاب که با همکاری روانشناس بالینی، الک پولارد منتشر‌شده است، کاوشی جامع از چالش‌های ناشی از اضطراب اجتماعی و راهبردهای عملی برای غلبه‌بر این موانع را ارائه می‌دهد.
عنوان «از خجالت مردن»، به‌وضوح تجربه‌ی عاطفی شدیدی را که افراد مبتلا‌به اضطراب اجتماعی اغلب در موقعیت‌های اجتماعی تحمل می‌کنند را به تصویر می‌کشد. مارک‌وی با همدلی به این پدیده‌ی ناراحت‌کننده می‌پردازد، اضطراب اجتماعی را ابهام‌زدایی می‌کند و به کسانی که به‌دنبال درک و راه‌حل هستند، راه نجاتی ارائه می‌دهد.
کتاب با تعریف پایه‌ای از دانش درباره‌ی اضطراب اجتماعی و تشریح ویژگی‌ها و مظاهر این وضعیت آغاز می‌شود. مارک‌وی به زیربنای روانشناختی می‌پردازد و الگوهای شناختی و رفتاری را که به اضطراب اجتماعی کمک می‌کنند‌ روشن می‌کند. این کتاب با ارائه‌ی درک روشنی از ریشه‌های چالش‌های خود به خوانندگان، آنها را قادر می‌سازد تا به‌طور موثرتری با اضطراب خود مقابله کرده و آن را مدیریت کنند.
مارک‌وی مثال‌های زندگی واقعی و مطالعات موردی را ترکیب می‌کند و به کاوش اضطراب اجتماعی، حس انسانی اضافه می‌کند. این کتاب با به اشتراک گذاشتن داستان‌های شخصی و به تصویر کشیدن سناریوهای مختلف، حس ارتباط را تقویت می‌کند و به خوانندگان اطمینان می‌دهد که در مبارزات خود تنها نیستند. این رویکرد مرتبط، یک محیط حمایتی ایجاد می‌کند که برای افرادی که پیچیدگی‌های اضطراب اجتماعی را مرور می‌کنند، بسیار مهم است.
نقطه‌ی قوت کلیدی کتاب در تأکید آن بر استراتژی‌های عملی و گام‌های عملی برای مدیریت اضطراب اجتماعی است. مارک‌وی طیفی از تکنیک‌های شناختی-رفتاری، تمرین‌های قرار گرفتن در معرض و روش‌های آرام‌سازی را معرفی می‌کند که به افراد کمک می‌کند تا به‌تدریج با ترس‌های خود مقابله کنند و بر آن‌ها غلبه کنند. این کتاب به‌عنوان یک منبع خودیاری عمل می‌کند و ابزارهایی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد تا تغییرات مثبت را در زندگی خود اعمال کنند.
نویسنده همچنین به نقش خود‌گفتاری منفی و الگوهای تفکر تحریف‌شده در تداوم اضطراب اجتماعی می‌پردازد. مارک‌وی خوانندگان را از طریق فرآیند شناسایی و به‌چالش کشیدن این افکار غیر‌مفید راهنمایی می‌کند و دیدگاهی متعادل‌تر و واقع‌بینانه‌تر را تشویق می‌کند. این بازسازی شناختی بخشی جدایی‌ناپذیر از رویکرد درمانی کتاب را تشکیل می‌دهد.
«از خجالت مردن» به شیوه‌ای خواننده‌پسند نوشته‌شده است و به افراد این امکان را می‌دهد تا محتوا را با سرعت خود هدایت کنند. این کتاب از اصطلاحات و واژگان بیش‌از‌حد اجتناب می‌کند و آن را برای مخاطبان وسیعی، از‌جمله کسانی که پیش‌زمینه روان‌شناسی ندارند، در دسترس قرار می‌دهد. سبک نوشتاری مارک‌وی جذاب است و تعادلی بین لحن تخصص و حرفه‌ای و لحن گرم و قابل درک ایجاد می‌کند.
«از خجالت مردن» نوشته‌ی باربارا جی‌ مارک‌وی، منبع ارزشمندی برای افرادی است که با اضطراب اجتماعی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. این کتاب از طریق کاوش جامع خود در مورد شرایط، حکایات مرتبط و راهبردهای عملی، نقشه‌ی راهی را برای افرادی که به‌دنبال رهایی از محدودیت‌های اضطراب اجتماعی هستند‌ ارائه می‌دهد. رویکرد دلسوزانه‌ی مارک‌وی فضایی حمایتی را برای خوانندگان ایجاد می‌کند تا سفری را برای کشف خود، توانمندسازی و در‌نهایت، اعتماد اجتماعی آغاز کنند.

کتاب از خجالت مردن

باربارا مارک وی
باربارا مارکوی، دکترا، روانشناس دارای مجوز با نزدیک به 30 سال سابقه و نویسنده چهار کتاب دیگر است. او در «صبح بخیر آمریکا» و «Today Show» ظاهر شد و آثارش در نیویورک تایمز، واشنگتن پست، Real Simple، Business Insider و سایر نشریات ملی به نمایش درآمد. او با همسرش گرگ در سنت لوئیس، میسوری زندگی می کند.