کتاب هوش مصنوعی برای آینده بهتر

Artificial Intelligence for a Better Future
کد کتاب : 130259
مترجم :
شابک : 978-6227883282
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هوش مصنوعی برای آینده بهتر اثر برند کارستن استهال

این کتاب با دسترسی آزاد رویکرد جدیدی را به اخلاق هوش مصنوعی (AI) پیشنهاد می‌کند. هوش مصنوعی مزایای بسیاری را ارائه می‌کند: تشخیص‌های پزشکی بهتر و سریع‌تر، بهبود فرآیندها و کارایی کسب‌وکار، و اتوماسیون کار خسته‌کننده. اما پیامدهای نامطلوب و مشکل‌ساز اخلاقی نیز ممکن است: سوگیری و تبعیض، نقض حریم خصوصی و امنیت، و تحریف‌های اجتماعی مانند بیکاری، استثمار اقتصادی و تضعیف فرآیندهای دموکراتیک. در نهایت، حتی چشم‌اندازی وجود دارد که ماشین‌های فوق‌هوشمند جایگزین انسان‌ها شوند. پس سوال کلیدی این است: چگونه می‌توانیم از هوش مصنوعی در حین رسیدگی به مشکلات اخلاقی آن بهره ببریم؟
این کتاب با ارائه دیدگاهی متفاوت در مورد هوش مصنوعی و پیامدهای اخلاقی آن، پاسخی نوآورانه به این سوال ارائه می دهد. به‌جای نگاه کردن به تکنیک‌ها، برنامه‌ها یا مسائل اخلاقی فردی، می‌توانیم هوش مصنوعی را به عنوان سیستمی از اکوسیستم‌ها، متشکل از فناوری‌ها، برنامه‌ها و ذینفعان وابسته به هم بفهمیم. با توسعه این ایده، این کتاب به بررسی چگونگی شکل‌دهی اکوسیستم‌های هوش مصنوعی می‌پردازد تا شکوفایی انسان را تقویت کند. با تکیه بر بینش های تجربی غنی و تحلیل مفهومی دقیق، اقدامات عملی را پیشنهاد می کند تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی برای تبدیل جهان به مکانی بهتر استفاده می شود.

کتاب هوش مصنوعی برای آینده بهتر

برند کارستن استهال
برند کارستن استهال استاد تحقیقات انتقادی در فناوری در دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه ناتینگهام و مدیر سابق مرکز محاسبات و مسئولیت اجتماعی در دانشگاه De Montfort، لستر، انگلستان است. علایق او موضوعات فلسفی ناشی از تلاقی تجارت، فناوری و اطلاعات را پوشش می دهد. این شامل سؤالات اخلاقی فعلی و نوظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، رویکردهای انتقادی به سیستم های اطلاعاتی و مسائل مربوط به تحقیق و نوآوری مسئولانه است.