کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی

A guide to dying with medicinal herbs
کد کتاب : 13134
شابک : 978-6002298034
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 117
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 37
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برگزیده ی هشتمین دوره ی جایزه ی ادبی هفت اقلیم

معرفی کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی اثر عطیه عطارزاده

کتاب «راهنمای مردن با گیاهان دارویی» نوشته عطیه عطارزاده، روایت دختر جوانی است که در کودکی در اثر برخورد یک گیاه سمی با چشمانش بینایی خود را از دست داده است. او که حالا هفده سال دارد تنها با استفاده از بوها و صداها و ادراک مخصوص نابینایان، دنیای پیرامونش را ترسیم می کند. او در خانه به مادرش در کار بسته بندی و ترکیب گیاهان دارویی کمک می کند، منزوی است و دنیایش به چهار دیواری خانه محدود می شود. همه چیز برایش در ساختار و وجوه گوناگون این گیاهان و البته رابطه با مادرش خلاصه شده، تا این که روزی برای یک مراسم خانوادگی از خانه بیرون می رود و پس از بازگشتن به خانه متوجه می شود که خیلی چیزها درونش عوض شده است. این کتاب با جمله ها و توصیف های روانشناسی و فلسفی اش، برای عموم خوانندگان جذاب و البته تعمق برانگیز است.

کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی

عطیه عطارزاده
عطیه عطارزاده شاعر و مستندساز و البته نویسنده در سال ۱۳۶۳ در تهران بدنیا آمد.مهر/ رمان «راهنمای مردن با گیاهان دارویی» اثر عطیه عطارزاده از متفاوت‌ترین آثار داستانی روزهای اخیر بازار کتاب است که برای نخستین بار در سال گذشته منتشر شد.یش‌تر مجموعه شعر «اسب را در نیمه‌ی دیگرت برمان» و به عنوان برگزیده جایزه شعر خبرنگاران در سال ۱۳۹۵ معرفی شد.
قسمت هایی از کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی (لذت متن)
مادر می گوید خیال بزرگ ترین موهبت هر انسانی است. آن بیرون آدم ها عاشق می شوند، اما عشق شان می گذارد می رود. ثروتمند می شوند اما ثروت شان یک شبه به باد می رود. آدم ها یکدیگر را به توهم ساختن جهانی بهتر می کشند، اما جهان به هیچ وجه بهتر نمی شود. در جهان خیال اما می توان صاحب ابدی همه چیز شد. می توان هر چیزی را به دلخواه ساخت. در جهان خیال هر انتخاب امکانی دیگر را منتفی نمی کند. اینجا جهان بدون مرز و دود و خون و تلخی است. می توان همه چیز را یک جا داشت.