کتاب نگران نباش

do not worry
کد کتاب : 13309
شابک : 9786003671546
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی بهترین رمان سال 1389 از بنیاد گلشیری

برنده ی دهمین دوره جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات

معرفی کتاب نگران نباش اثر مهسا محب علی

"نگران نباش" رمانی است به قلم "مهسا محب علی"، نویسنده ی ایرانی معاصر، که توانسته جوایز ادبی متعددی از جمله "جایزه ی بهترین رمان سال 1389 از بنیاد گلشیری" را برای نویسنده به ارمغان بیاورد و همچنین "برنده ی دهمین دوره جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات" شود. توجه خوانندگان و منتقدین به این رمان آنچنان بالا بود که در فاصله ی زمان دو ساله که از چاپ نخست آن گذشته بود، بیش از ده بار مورد تجدید چاپ قرار گرفت.
"نگران نباش" خواننده را به تهرانی خواهد برد که گرفتار زلزله است و شادی، دختری معتاد، داستان "نگران نباش" را روایت می کند. هر چند دقیقه یک بار لرزه ای به جان شهر و خانه ی شادی می افتد، اما برخلاف اصرارهایی که مادر و برادرش به او می کنند، شادی میلی به ترک خانه و بیرون رفتن ندارد. او تحت تاثیر موادی که تازه مصرف کرده، غرق در حال غریبی است و خیالات، کنترل ذهن او را به دست گرفته اند. واقعیت و خیال برای شادی در هم آمیخته و تصاویری که می بیند و صداهایی که می شنود، در ذهن او پیوسته با وهم و خیال همراه است. سرانجام شادی مجبور است تا خانه را ترک کند، چرا که او به مواد احتیاج دارد و باید هر چه سریع تر آن را تهیه کند.
"مهسا محب علی" در این اثر که نوعی نقد اجتماعی است، شخصیت هایی را خلق کرده که هر کدام نماینده ی نسلی هستند و دغدغه های مخصوص به خود را دارند. او وضعیت جوانان را در بحران های مختلف فرهنگی و اجتماعی به تصویر می کشد و این نمایش را به شیوه ای ملموس و قابل درک به انجام می رساند.

کتاب نگران نباش

مهسا محب علی
محب‌علی در دانشکده هنرهای زیبا موسیقی خوانده‌است. او از نویسندگان نسل سوم ادبیات داستانی ایران محسوب می‌شود، داستان‌نویسی را از کارگاه‌های رضا براهنی در دههٔ ۱۳۶۰ آغاز کرد. محب‌علی وی در سال‌های اخیر چند دوره کارگاه داستان‌نویسی برگزار کرده‌است. او برندهٔ دو دورهٔ جایزهٔ بنیاد گلشیری برای مجموعه داستان «عاشقیت در پاورقی» و رمان «نگران نباش» است. وی هم‌چنین برای رمان نگران نباش جایزهٔ نویسندگان و منتقدان مطبوعات را نیز د...
قسمت هایی از کتاب نگران نباش (لذت متن)
می دانم خوشگله. امروز روز خوبی است برای عاشقی کردن. حیف که لنگم. اگر لنگ جنس نبودم، اگر مامان ملوک… اگر سارا… اگر… آن وقت ترک موتورت می نشستم و توی شهر چرخ می زدیم.