کتاب همزاد (جلد نرم)

The Double
کد کتاب : 331
مترجم :
شابک : 978-9651271762
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تکثیر شده
The Double
کد کتاب : 12708
مترجم :
شابک : 978-6007987469
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

همزاد (جلد سخت)
The Double
کد کتاب : 13648
مترجم :
شابک : 978-9641914419
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مرد تکثیر شده
The Double
کد کتاب : 32989
مترجم :
شابک : 978-9643740412
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 311
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همزاد (جلد نرم) اثر ژوزه ساراماگو

ترتولیانو ماکسیمو آفونسو، معلم تاریخ یک مدرسه ی راهنمایی است. او، مردی مطلقه، درگیر در رابطه ای تقریبا یک طرفه با یک کارمند بانک، و البته افسرده و مغموم است. روزی یکی از همکارانش به منظور کم کردن افسردگی او، به ترتولیانو پیشنهاد می کند که فیلمی به خصوص را ببیند. اما دیدن این فیلم هیچ تأثیری روی شخصیت اصلی داستان نمی گذارد. یک شب، سر و صداهایی عجیب و غریب او را از خواب بیدار می کند. ترتولیانو به اتاق نشیمن رفته و می بیند که دستگاه پخش ویدیو، در حال پخش دوباره ی همان فیلم است. او که با تعجب و سردرگمی در حال تماشای ویدیو است، مردی دقیقا مشابه خود را می بیند-مردی مشابه با پنج سال قبل ترتولیانو، با سبیل و صورتی پرتر. او تصمیم می گیرد تا به دنبال همزاد خود بگردد، گرچه می داند که تصمیم چندان عاقلانه ای نیست. با مشخص شدن هویت مرد درون فیلم، چیزی که به عنوان داستانی ماجراجویانه و سرگرم کننده شروع شده بود، به تأملی تاریک درباره ی هویت و شاید، مفروضات عجیب و غریب کلون کردن انسان ها تبدیل می شود.

کتاب همزاد (جلد نرم)


ویژگی های کتاب همزاد (جلد نرم)

ژوزه ساراماگو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 1998

فیلمی از روی این کتاب در سال 2013 به کارگردانی دنیس ویلنوو ساخته شده است.

ژوزه ساراماگو
ژوزه ساراماگو، نویسنده ی پرتغالی، زاده ی ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ و درگذشته ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰، برنده ی جایزه-ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ میلادی است.ساراماگو در دهکده ای کوچک در شمال لیسبون در خانواده ای کشاورز به دنیا آمد، او دو سال بعد به همراه خانواده به لیسبون رفت و تحصیلات دبیرستانی خود را برای امرار معاش نیمه تمام گذاشت و به شغل های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی پرداخت. اگرچه اولین رمان او به نام کشور گناه در ۱۹۴۷ به چاپ رسید ولی ناکامی او برای کسب رضایت ناشر برای چاپ کتاب دومش موجب شد رما...
نکوداشت های کتاب همزاد (جلد نرم)
The work of a great writer.
اثری از نویسنده ای بزرگ.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Intriguing.
شگفت آور.
Los Angeles Times Los Angeles Times

Clever, alarming and blackly funny.
هوشمندانه، هشداردهنده و با طنزی سیاه.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب همزاد (جلد نرم) (لذت متن)
دو دقیقه بی حرکت در رختخواب ماند، گویی کاملا مطمئن نبود که بیدار شده یا هنوز خواب است. در مورد حقیقی یا رویایی بودن آنچه در اطرافش بود، تردید داشت. شاید آنچه می دید ادامه ی رویاهای درهم و مغشوش وی بود. به هرحال خیلی زود حواس و درک عادی روزانه ی خویش را بازیافت. دیوارهای سبز کثیف دودزده و غبارگرفته ی اتاق کوچک، قفسه ها و صندلی های چوبی، میز قرمزرنگ و کاناپه ی چرمی قرمز با گلهای سبز ریز بر روی آن و لباسهایی که شب گذشته باشتاب روی آن کپه کرده بود با نگاهی آشنا به او مینگریستند.

شیطان، نقشه نمی چیند، به هر حال اگر انسان ها خوب بودند، او اصلا وجود نداشت.

آن گاه روز مه آلود پاییزی، کثیف و تیره از پنجره ی تیره و تار به درون اتاق سرک کشید و شکلکی زشت و خصمانه درآورد. حالا دیگر آقای گولیادکین کمترین تردیدی نداشت که دیگر در سرزمین رویاها نیست، بلکه در شهر پترزبورگ و در آپارتمان خود در طبقه ی چهارم ساختمان بزرگ در شستیلا و چنی به سر می برد. پس از این کشف مهم چشمانش را با حالتی عصبی بست، انگار افسوس می خورد که از سرزمین رویاهایش بیرون آمده است.