کتاب آخرین پدر خوانده

The Last Don
  • 15 % تخفیف
    310,000 | 263,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 14241
مترجم :
شابک : 978-0200087797
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 640
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آخرین پدر خوانده اثر ماریو پوزو

گذر زمان برخی نویسندگان را پژمرده می کند اما برخی دیگر را پخته تر و خردمند تر می کند. "ماریو پوزو" جز دسته ی دوم است که در سن هفتاد و شش سالگی پس از یک ربع قرن به بزرگترین موفقیت خود ، "پدرخوانده" ، بازمی گردد تا دومین داستان ماهرانه از زندگی مافیا را با نام "آخرین پدر خوانده" تعریف کند. چشم انداز "ماریو پوزو" در اینجا گسترده تر و بی غرضانه است.
دوره و زمانه با روزگار "کورلئونه" ها فرق کرده است. آمریکا از هم پاشیده است و خانواده جدیدی که "ماریو پوزو"در "آخرین پدر خوانده" آفریده و قدرتی سایه وار پشت مافیاست، نیروی گریز از مرکز مدرنیته را احساس می کنند. خانواده اگرچه هنوز در نیویورک مستقر هستند ، اما در وگاس و با پیشرفت رمان در هالیوود پراکنده شده اند. قهرمان اصلی "آخرین پدر خوانده" که در وگاس است تلاش می کند که با سرمایه گذاری در فیلم، آرزوی پدرخوانده را برای مشروعیت بخشیدن به خانواده برآورده کند.
اما در دنیای "ماریو پوزو" ، جستجوی قدرت و ثروت ، بی رحمی را می طلبد. کارخانه های رویاپردازی ، چه در وگاس و چه در هالیوود ، در انتقام ، خیانت و خون بیدار هستند. برداشت "ماریو پوزو" از دنیای فیلم بسیار تند است ، اما در اینجا هیچ کاریکاتوری وجود ندارد. زنان و مردان او را می توان با فضیلت و همچنین با رذیلت اغوا کرد تا عمرشان را به دنبال عشق دور بیاندازند. خشونت از دل روایت بیرون می زند و کاراکترها با علم به چیستی جهان ، آن را نه محکوم می کنند و نه تقدیس؛ بلکه شرارت آن را می پذیرند و از شور و زیبایی آن می نوشند. همانطور که در این داستان مسحورکننده ، "ماریو پوزو" خود نیز این کار را می کند و بازی بشریت را در شکوه دیوانه واری بررسی می کند.

کتاب آخرین پدر خوانده

ماریو پوزو
ماریو پوزو، زاده ی 15 اکتبر 1920 و درگذشته ی 2 جولای 1999، روزنامه نگار، فیلمنامه نویس و نویسنده ی آمریکایی بود.پوزو در نیویورک در خانواده ای فقیر با اصل و نسبی ایتالیایی به دنیا آمد. بسیاری از آثار او به ایتالیا مربوط هستند. پوزو پس از فارغ التحصیلی از کالج نیویورک، برای شرکت در جنگ جهانی دوم به نیروی هوایی ارتش آمریکا پیوست.به دلیل ضعف در بینایی، مقامات ارتش به پوزو اجازه ی شرکت در عملیات های جنگی را ندادند و او را مسئول کارهای اداری کردند. اولین داستان کوتاه پوزو در سال 1950 در مجله ای آمر...
نکوداشت های کتاب آخرین پدر خوانده
Puzo is in top form. . . . Head-long entertainment, bubbling over with corruption, betrayal, assassinations, Richter-scale romance, and, of course, family values.
پوزو در فرم برترخود ظاهر شده. . . . سرگرمی طولانی مدت ، جنجال پیرامون فساد ، خیانت ، ترور ، عشق در مقیاس ریشتر و البته ارزش های خانوادگی.
Time Time

The most entertaining read since The Godfather.
سرگرم کننده ترین اثر خواندنی از زمان پدرخوانده است.
The New York Times Book Review

Skillfully crafted . . . It gives us Hollywood, Las Vegas, and the mob in one sweet dish.
ماهرانه ساخته شده است. . . این اثر هالیوود ، لاس وگاس و اوباش آن را در یک ظرف شیرین به ما هدیه می دهد.
Los Angeles Times Book Review

Puzo returns after a quarter century to the terrain of his greatest success, The Godfather, to tell a second masterful tale of Mafia life.
پوزو پس از یک ربع قرن به قلمروی بزرگترین موفقیت خود ، پدرخوانده ، باز می گردد تا دومین داستان استادانه زندگی مافیا را بازگو کند.
Variety

A compelling tale peopled by memorable characters . . . Puzo is a master storyteller with an uncanny facility for details that force the reader to keep the pages turning.
یک داستان جذاب با شخصیت های به یاد ماندنی . . پوزو یک داستان سرای ماهر با توانایی های عجیب برای ارائه ی جزئیاتی است که خواننده را مجبور می کند صفحات را ورق بزند.
USA Today USA Today

قسمت هایی از کتاب آخرین پدر خوانده (لذت متن)
کواگ- 1965 / یک شنبه ی نخل، اولین یک شنبه قبل از عید پاک، یک سال پس از جنگ بزرگ علیه خاندان سانتادیو، دومینکو، خان کلریکوزیو، جشن غسل تعمید دو کودک خانواده از خون خود را برگزار کرد و مهم ترین تصمیم زندگی اش را گرفت. او تمامی سران خاندان های آمریکا، به علاوه آلفرد گرانولت، مالک هتل و کازینوی زانادو در لاس وگاس و دیوید ردفلو، که امپراتوری وسیع توزیع مواد مخدر ایالت متحده را در دست داشت، دعوت کرد. همه تا حدودی از شرکای وی. اکنون قدرتمندترین رئیس یک خاندان مافیایی در آمریکا، خان گلریکوزیو، در نظر داشت تا آن قدرت سترگ را در ظاهر رها کند. دیگر قدرت آشکار بیش از حد خطرناک بود و زمان زمان بازی دیگر. اما رها کردن آن قدرت در ظاهر نیز کم از خطر نبود. او باید این کار را به ماهرانه ترین شکل و با رضایت قبلی واقعی انجام می داد و این امر باید در پایگاه خودی صورت می گرفت. ملک کلریکوزیو در کواگ ده هکتار زمین را شامل می شد؛ محصور با دیوار آجری ده فوتی حفاظت شده با سیم های خاردار و سنسورهای الکتریکی. به غیر از خانه ی خان، شامل خانه های سه پسرش و حدود 20 خانه ی کوچک برای نزدیکان مورد اعتماد خاندان نیز می شد. پیش از رسیدن میهمانان، خان و پسرانش دور میز سفید آهنی در باغچه ی پشت خانه جمع شدند. بزرگ ترین آن ها، جورجیو، قد بلند با سبیلی کوچک. اندامی لاغر و کشیده و آراسته با لباس های دست دوز به سان یک جنتلمن انگلیسی. بیست و هفت ساله. در خود و گرفته. با لحنی گزنده و صورتی در هم. خان به جورجیو اطلاع داد که وی به مدرسه ی بازرگانی وارتون خواهد رفت و در آن جا با تمام فوت و فن های دزدیدن پول به صورت قانونی آشنا خواهد شد. جورجیو نه اعتراضی کرد نه سوالی. این یک فرمان شاهانه بود نه دعوت به بحث. سرش را به علامت اطاعت تکان داد.