کتاب ژلوزی

La Jalousie
کد کتاب : 14728
مترجم :
شابک : 978-9644483646
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 143
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ژلوزی اثر آلن رب گری یه

رمان درباره مردی است که از پشت کرکره رفتار همسر و دوستش را در یک کشتزار می بیند و آن ها را توصیف می کند. راوی قصه، همچون دوربین فیلمبرداری بعد از ارائه نمایی از یک ساختمان حرکات شخصیتی به نام «آ» را که وارد اتاق می شود، تعقیب می کند: «اکنون «آ» از در داخلی که به راهرو میانی باز می شود وارد اتاق شده است. به پنجره که چهارطاق است نگاه نمی کند که اگر نگاه می کرد می توانست از دم در این گوشه ایوان را ببیند. اینک برگشته است به طرف در تا آن را ببندد.
هنوز هم همان پیراهن یخه بسته بسیار چسبانی را پوشیده است که سر ناهار به تن داشت. کریستیان باز هم به او یادآوری کرده بود که لباس اگر کمتر تنگ باشد برای تحمل گرما بهتر است. اما «آ» فقط لبخند زده بود: از گرما عذابی نمی کشید، هوای بسیار گرم تر از این را هم -مثلا در افریقا- دیده بوده و همیشه در آن هوا تندرست مانده بوده است. از سرما هم نمی ترسید. هرجا باشد به همان راحتی سر خواهد کرد...»

کتاب ژلوزی

آلن رب گری یه
آلن روب گری یه نویسنده و فیلمساز فرانسوی و از مهمترین چهره های جنبش رمان نو در دههٔ ۱۹۶۰ بود.نخستین رمان وی یه با نام «جوانی» در بیست و دو سالگی نوشته شد، اما هرگز منتشر نشد. پاک کن ها اولین اثر رب-گریه یه بود که در ۱۹۵۳ توسط انتشارات مینویی چاپ شد. این رمان که مضمونی پلیسی داشت در آن سال برنده جایزه فنئون شد و به شدت مورد توجه رولان بارت منتقد برجسته ادبیات فرانسه قرار گرفت.
قسمت هایی از کتاب ژلوزی (لذت متن)
اکنون سایه ستون ستونی که گوشه جنوب غربی سقف را نگه می دارد زاویه متقابل ایوان را به دو بخش مساوی تقسیم می کند. این ایوان راهرو پهن سرپوشیده ای است که سه سمت ساختمان را گرفته است. اکنون آ از در داخلی که به راهرو میانی باز می شود وارد اتاق شده است به پنجره که چهارطاق است نگاه نمی کند که اگر نگاه می کرد می توانست از دم در این گوشه ایوان را ببیند...