کتاب دیگری در اندرونی

Another
واکاوی فضای جنسیتی
کد کتاب : 15375
شابک : 978-6007683552
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیگری در اندرونی اثر مرضیه بهرامی برومند

«دیگری در اندرونی واکاوی فضای جنسیتی» نوشته مرضیه بهرامی برومند، پژوهشی درباره فضا و هویت جنسیتی در ایران و خانه ایرانی است.
توجه به چرایی و چگونگی هویت و روابط جنسیتی تأثیرگذار بر فهم و تجربهٔ خانه به عنوان مکانی که زنان و مردان باهم در آن زندگی کرده و با هم تعامل دارند، درون مایهٔ اصلی این کتاب را تشکیل می دهد.
این اثر با تمرکز بر پدیدهٔ فضای جنسیتی و با اجتناب از یکسان پنداری جنسیت به بررسی رابطهٔ بین جنسیت و فضای معماری خانه می پردازد.
به عبارت دیگر، این اثر به دنبال آن است که چگونگی بازنمایی جنسیت به عنوان یک ساخت معنایی، تاریخی و فرهنگی را در معماری درون گرای دوران قاجار، مبتنی بر مشاهدات ویژگی های خانه های تاریخی و درون گرا، واکاوی کند.

کتاب دیگری در اندرونی

مرضیه بهرامی برومند
مرضیه بهرامی برومند متولد شهر همدان است. او بعد از گرفتن دیپلم تجربی، علاقه‌مند به تحصیل در رشته شیمی بود؛ اما بعدها متوجه علاقۀ خود به انسان‌شناسی شد، تغییر رشته داد و در رشتۀ علوم اجتماعی و سپس مطالعات فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه کاشان فارغ‌التحصیل شد. برومند از ادامۀ تحصیل در مقطع دکتری انصراف داد و تصمیم گرفت فقط علاقۀ خود را در مطالعه و نویسندگی در حوزۀ «فضا و جنسیت» و «جامعه‌شناسی بدن» دنبال کند. او در کنار علاقۀ اصلی خود به کارهای...