کتاب برف بهاری

Spring Snow
کد کتاب : 15969
مترجم :
سمیا صیقلی
شابک : 978-9643516178
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 640
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب ملی سال 1973

معرفی کتاب برف بهاری اثر یوکیو میشیما

برف بهاری رمانی است نوشته ی یوکیو میشیما نویسنده ی مطرح ژاپنی. برف بهاری اولین رمان از مجموعه ی چهارگانه ی استادانه او ، به نام دریای باروری است. جلدهای دیگر این مجموعه runaway horses، the temple of dawn وthe decay of angel نام دارند که هنوز به فارسی ترجمه نشده اند. در کتاب برف بهاری با شیگوکانی هوندا آشنا می شویم، که این داستان حماسی درباره ی آن چیزی که به عقیده ی خود وی تناسخ پی در پی دوستش ، کیوآکی ماتسوگه است را ، روایت می کند.
برف بهاری در سالهای اولیه دوره تایشو با سلطنت امپراتور تایشو می گذرد و در مورد رابطه کیوآکی ، پسر یک خانواده نوکیسه ی در حال رشد ، و ساتوکو آیاکورا، دختر یک خانواده اشرافی و اصیل اما سقوط کرده است که روزهای سختی را می گذارد. شیگوکانی هوندا ، دوست و هم مدرسه ای کیوآکی ، شاهد اصلی وقایع است. موضوعات این رمان درگیری های جامعه ژاپن ناشی از غرب زدگی در اوایل قرن 20 است
توکیوی سال 1912 است و دنیای هرمتی اشرافیت باستان برای اولین بار توسط بیگانگانچ شکسته می شوند ، کسانی که پول و جاه طلبی آنها را به مدعیان قدرتمند اجتماعی و سیاسی تبدیل می کند. شیگکونی هوندا ، یک وکیل مشتاق و دوست کودکی او ، کیوآکی ماتسوگه ، فرزندان دو خانواده از این دست هستند. وقتی کیواکی در میان تنش های فزاینده بین قدیم و جدید روی سن بزرگ می شود ، گرفتار عشق و نفرت همزمان به زن جوان باروجیه ای می شود. اما احساسات واقعی کیوکی فقط وقتی آشکار می شود که نامزدی ناگهانی دختر با یک شاهزاده سلطنتی ، میزان اشتیاق او کیوآکی را به خودش نشان می دهد - و منجر به یک رابطه عاشقانه محکوم و غیرقابل اجتناب می شود.

کتاب برف بهاری

یوکیو میشیما
یوکیو میشیما، زاده ی ۱۴ ژانویه ی ۱۹۲۵ و درگذشته ی ۲۵ نوامبر ۱۹۷۰، نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردانی ژاپنی است که سه بار نامزد دریافت جایزه ی نوبل ادبیات شد و یکی از بزرگترین نویسندگان سده ی بیستم ژاپن به شمار می رود. آثار او، ترکیبی از زیبایی شناسی مدرن و سنتی است که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می کند. میشیما همچنین به خاطر خودکشی به روش هاراکیری مشهور است. او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.
نکوداشت های کتاب برف بهاری
Perfect beauty. . . . A classic of Japanese literature.
زیبایی کامل... کتابی در ادبیات کلاسیک ژاپنی.
Chicago Sun-Times

Mishima was one of literature's great romantics, a tragedian with a heroic sensibility, an intellectual, an esthete, a man steeped in Western letters who toward the end of his life became a militant Japanese nationalist
میشیما یکی از رمانتیک های بزرگ ادبیات بود ، یک تراژدیست با حساسیت قهرمانانه ، یک روشنفکر ، یک زیباپرست ، یک مرد غرق در حروف غربی که در اواخر زندگی خود یک ملی گرای ژاپنی مبارز شد
Jay McInerney, The New York Times

قسمت هایی از کتاب برف بهاری (لذت متن)
وقتی کییوآکی هیجده ساله شد. دیگر هیچ جای شگفتی نبود که شیفتگی و دل مشغولی هایش باعث انزوای کامل او از محیط و اطرافیانش شده است. او دور از خانواده اش رشد کرده بود. آموزگاران مدرسه ی نخبگان، عمل فوق العاده و والای مدیرشان سرتیپ نوگی یعنی خودکشی اش را به دنبال درگذشت امپراتور سرمشق خود قرار داده و خاطره ی آن عمل شجاعانه را به ذهن شاگردان تلقین کرده بودند؛ و از آن لحظه ای که کوشیدند تا ابهت این عمل را نشان دهند و بر این نکته تأکید ورزیدند که اگر سرتیپ در حالتی دیگر از دنیا می رفت- یعنی اگر در بستر بیماری می مرد- اصول شده بود. کییوآکی که اصولا نسبت به هر چیزی که کوچک ترین نشانه ای از نظامیگری در آن احساس می شد تنفر نشان می داد. به همین دلیل از مدرسه بیزار و متنفر شده بود.

دو شاهزاده جوان چیزی بیشتر از یک کنجکاوی معمولی که ممکن بود نسبت به نمایشنامه های خارجی ابراز کنند، از خود نشان ندادند. کی یوآکی هوندا را که بعد از مدرسه همراه او به خانه شان آمده بود، به آن ها معرفی کرد. بعد از صرف شام، متوجه شد که آنان چندان توجهی به توضیحات دوستش به زبان انگلیسی درباره نمایشنامه ها و چگونگی اجرای آن ها از خود نشان نمی دهند. در چنین مواقعی، وفاداری و جدیت کامل هوندا، کی یوآکی را تحت تأثیر قرار می داد و احساس دوگانه ناراحتی وجدان و دلسوزی را در او پدید می آورد. مطمئنآ هیچ یک از افراد گروهی که آن شب عازم تآتر بودند علاقه ای به خود نمایش نداشتند. کی یوآکی که کاملا در دنیای ذهنی خودش سیر می کرد؛ هرچند امکان داشت ساتوکو نامه را خوانده باشد با این همه ممکن بود زیر قولش بزند و نیاید.