کتاب قبضه قدرت

The Seizure Of Power
کد کتاب : 16376
مترجم :
شابک : 978-9643128180
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1386
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قبضه قدرت اثر چسلاو میلوش

قبضهٔ قدرت، نخستین رمان چسلاو میلوش نویسندهٔ لهستانی، روایت لحظه ای بحرانی است در تاریخ قرن بیستم اروپا. روایت حوادث سال 1944، زمانی که فرمانروایی نازی ها بر اروپا در حال فروپاشی است و ارتش سرخ شتابزده در تعقیب دشمن، لهستان را درمی نوردد، تا خود را به برلین برساند.
نخستین چاپ کتاب در 1955 بی درنگ به زبان فرانسه ترجمه شد و جایزهٔ ادبی اروپا را به خود اختصاص داد. با در نظر گرفتن این واقعیت که بیش از 60 سال از رویدادهای کتاب گذشته است و با این که رمان سیاسی ژانری ادبی است که خیلی زود مهر تاریخ می خورد و کهنه می شود، قبضهٔ قدرت هنوز خواندنی است و باید آن را یکی از دستاوردهای بزرگ نویسنده اش دانست. چسلاو میلوش در 1980 به افتخار دریافت جایزهٔ ادبی نوبل نائل آمد.

کتاب قبضه قدرت

چسلاو میلوش
چسواو میوُش (زاده ۳۰ ژوئن ۱۹۱۱ – درگذشته ۱۴ اوت ۲۰۰۴) شاعر و مترجم و استاد دانشگاه لهستانی بود. چسلاو میلوش سال ۱۹۸۰ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.در جریان جنگ جهانی دوم و تهاجم به لهستان به دست آلمان نازی میلوش با مطبوعات همکاری می‌کرد واشعار او جزو نخستین کتاب‌هایی بودند که در لهستان پس از چنگ به چاپ رسیدند. میلوش رایزن فرهنگی لهستان کمونیستی در نیویورک و پاریس بود اما در سال ۱۹۵۱ با قطع رابطه با دولتلهستان در فرانسه پناهنده سیاسی شد و در آنجا چندین اثر در انتقاد از استالینیسم ...