کتاب تشریفات

Rituals
کد کتاب : 1659
مترجم :
شابک : 978-964-7443-69-2
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه پگاسوس

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1988 ساخته شده است.

معرفی کتاب تشریفات اثر سیس نوتبوم

کتاب تشریفات، رمانی نوشته ی سیس نوتبوم است که اولین بار در سال 1980 به چاپ رسید. اینی وینتروپ، مردی مستقل است که یاد گرفته چگونه در میان آشوب های دنیای مدرن به زندگی ادامه دهد. او تقریباً به هیچ چیز اهمیت نمی دهد و کاملاً راضی است که بدون هدف در خیابان های آمستردام قدم بزند، فراز و نشیب های بازار سهام را دنبال کند، به هنر و عشق بیندیشد و ستون طالع بینی روزنامه ای محلی را بنویسد. اما زندگی وینتروپ، زمانی به هم می ریزد که او با دو مرد آشنا می شود؛ دو مردی که زندگیشان، نمونه ای کامل از نظم و قاعده مندی است. اما زندگی اینی پس از این آشنایی چه تغییراتی خواهد کرد؟

کتاب تشریفات

سیس نوتبوم
سیس نوتبوم، زاده ی 31 جولای 1933، رمان نویس، شاعر و روزنامه نگار هلندی است.او علاوه بر نویسندگی مستقل، در سال های 1957 تا 1960 با مجله ی Elsevier و در سال های 1968 تا 1961 با روزنامه ی Volkskrant همکاری می کرد. او همچنین در سال 1967، سردبیر بخش گردشگری مجله ی Avenue شد. اولین رمان نوتبوم در سال 1954 انتشار یافت و جایزه ی آن فرانک را از آن خود کرد.
نکوداشت های کتاب تشریفات
An intelligent work.
اثری هوشمندانه.
The Washington Post

An excellent book, highly recommended.
کتابی فوق العاده، به شدت توصیه می شود.
Complete Review

A pleasant and sweet novel.
رمانی لذت بخش و دلنشین.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب تشریفات (لذت متن)
خاطره، مثل سگی است که هر جا دلش بخواهد، دراز می کشد.

او فکر کرد که برخلاف اکثر مردم، اجازه نداده که روزنامه ها، تلویزیون، ماوراطبیعه و نظریات فلسفی مغزش را شست و شو دهند و به او بقبولانند که «علیرغم همه چیز»، این جهان، قابل پذیرش است چون صرفا وجود دارد. قرار نبود هیچ وقت قابل پذیرش شود. دوست داشتنی شاید، اما قابل پذیرش هرگز.