کتاب خویشاوندی های اختیاری

Elective Affinities
کد کتاب : 1373
مترجم :
شابک : 978-600-229-408-1
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1809
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

اثری از گوته، یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین نویسندگان آلمان

فیلم هایی بر اساس این کتاب ساخته شده است.

معرفی کتاب خویشاوندی های اختیاری اثر یوهان ولفگانگ فون گوته

کتاب خویشاوندی های اختیاری، رمانی نوشته ی یوهان ولفگانگ فون گوته است که نخستین بار در سال 1809 به چاپ رسید. این رمان در شصت سالگی گوته و در زمان تثبیت شهرت او به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان آلمان به نگارش درآمد. گوته در این اثر، مسئله ی عشق و ازدواج را به شکلی هنرمندانه مورد بررسی قرار می دهد و تار و پود زندگی چهار شخصیت را به هم گره می زند. کتاب خویشاوندی های اختیاری، وجود اراده ی آزاد در انسان ها را به چالش می کشد و شخصیت های داستان را با عواقب پرهزینه و آسیب زای سرکوب کردن زندگی واقعی و بدون نقاب خودشان مواجه می کند. گوته این داستان جذاب، سرگرم کننده و آموزنده را از فراز و نشیب های زندگی خودش الهام گرفت؛ در زمانی که او تلاش می کرد رابطه ی خود با همسرش را حفظ کند و احساساتش نسبت به زنی جوان تر را تحت کنترل درآورد.

کتاب خویشاوندی های اختیاری

یوهان ولفگانگ فون گوته
یوهان ولفگانگ فون گوته، زاده ی 28 اوت 1749 و درگذشته ی 22 مارس 1832، شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، محقق، انسان شناس، فیلسوف و سیاستمدار آلمانی بود.یوهان ولفگانگ در کنار پدر و معلم خصوصی اش بسیاری از معلومات، از جمله زبان های لاتین، یونانی، فرانسوی، انگلیسی و عبری را فرا گرفت.او در سال 1765 تا 1768 در لایپزیگ به تحصیل حقوق پرداخت و در آنجا به اشعار کریستین فورشتگوت گلرت علاقه پیدا کرد. پس از سال 1768، گوته به زادگاهش بازگشت و مدتی را نیز در دارمشتات گذراند.گوته پس از این که تعدادی از آثار بزرگش ر...
نکوداشت های کتاب خویشاوندی های اختیاری
A rich exploration of love, conflict, and the inescapable force of fate.
کاوشی پرمایه در مورد عشق، مجادله و قدرت گریزناپذیر سرنوشت.
Penguin

Goethe’s strange and irresistible novel.
رمان عجیب گوته که نمی شود در برابر آن مقاومت کرد.
The Paris Review

An early model for the modern novel.
نمونه ای اولیه از رمان مدرن.
Bloomsbury

قسمت هایی از کتاب خویشاوندی های اختیاری (لذت متن)
هنرمند معمار، کلید قصر را با تمام ابهت و تسهیلات در دست مالک ثروتمند می گذارد، بدون آنکه کوچکترین لذتی از آن نصیبش شود. آیا اثر هنری نباید تدریجا به همین طریق از هنرمند فاصله بگیرد، هنگامی که اثر همانند فرزندی پا به رکاب از پدر دور می شود؟ و هنر به راستی که می باید قائم به ذات رشد و نمو یابد، نه آنکه فعالیت خود را تقریبا و منحصرا طبق علایق عموم و چیزهای دیگر، از جمله تعلقات هنرمند، پایه گذاری کند!

هیچکس به اندازه ی کسانی که به خطا فکر می کنند آزاد هستند، در اسارت نیست.