کتاب معمای مرگ ویچی

The Spoke
کارآگاه اشتودر
کد کتاب : 16590
مترجم :
شابک : 978-6005639995
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1937
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معمای مرگ ویچی اثر فریدریش گلاوزر

در جنگل، جسد فروشنده ای از روستای گرتسن اشتاین کشف شده است. مردم روستا درباره مرگ مشکوک این فروشنده آگاهی دارند، اما اطلاعاتشان را به اشتراک نمی گذارند. کارآگاه اشتودر، که بی شیله پیله سویسی است، تردید دارد که آیا فروشنده خودکشی کرده است یا به قتل رسیده است و اینکه قاتلش کیست. آیا زندانی سابق اروین اشلومپف درگیر این قتل است؟ اروین اشلومپف بر بی گناهی خود تأکید دارد و از شدت درماندگی می خواهد دست به خودکشی بزند. کارآگاه اشتودر با کله گنده های ثروتمند و بانفوذ نیز درگیر می شود و برای یافتن حقیقت، هر چیزی را در دست خود می گیرد.

فریدریش گلاوزر، نویسنده سویسی، اولین نویسنده آلمانی زبان است که به طور حرفه ای رمان پلیسی نوشته است و با مطرح کردن نابسامانی های اجتماعی و بی عدالتی ها، به ادبیات این ژانر بعد و معنای تازه ای بخشیده است. کتاب های او به اکثر زبان های اروپایی ترجمه شده است و هر سال به بهترین رمان ژانر پلیسی/جنایی که به زبان آلمانی تألیف می شود جایزه ای به اسم جایزه فریدریش گلاوزر اعطا می شود.

کتاب معمای مرگ ویچی

فریدریش گلاوزر
فردریش گلوزر (4 فوریه 1896 در وین - 8 دسامبر 1938 در نروی) نویسنده آلمانی سوئیسی بود.وی در اولین رمان خود "Gourrama" که بین سالهای 1928 و 1930 نوشته شده است، تجربیات خود در لژیون خارجی فرانسه را بیان کرد.شامگاه قبل از روز عروسی اش، وی دچار سكته مغزی ناشی از انفاركتوس مغزی شد و دو روز بعد درگذشت.املاک ادبی فردریش گلوزر در بایگانی ادبیات سوئیس در برن بایگانی شده است.نوشته های ادبی فردریش گلوزر در بایگانی ادبیات سوئیس در برن بایگانی شده است.
نکوداشت های کتاب معمای مرگ ویچی
This gem contains echoes of Dürrenmatt, Fritz Lang’s film M and Thomas Mann’s The Magic Mountain. Both a compelling mystery and an illuminating finely wrought mainstream novel, Matto’s Realm will make it clear to American readers why the German language prize for detective fiction is named after Glauser.
این جواهر شامل پژواک دورنمت، فیلم M فریتز لانگ و کوه جادوی توماس مان است. قلمرو ماتو، هم یک راز متقاعد کننده و هم یک رمان جریان اصلی روشنگر، برای خوانندگان آمریکایی روشن می کند که چرا جایزه زبان آلمانی برای داستان های پلیسی به نام گلاوزر نامگذاری شده است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب معمای مرگ ویچی (لذت متن)