کتاب ته جدولی ها 1

The mystery of the sleeping referees
(راز داورهای خواب آلود)
کد کتاب : 16674
مترجم :
شابک : 978-6008869870
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 295
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 24
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ته جدولی ها 1 اثر روبرتو سانتیاگو

تیم فوتبال هفت نفره سوتوآلتو، فقط یه تیم فوتبال دبستانی معمولی نیست. تیم فوتبالیه که همیشه خدا توی جدول از آخر اول بوده. اگه بخوای خوب بهش فکر کنی این خودش یه دستاورد به حساب میاد. اما حالا دیگه وضعیت فرق کرده. بهمون اخطار دادن که باید حتما یه بازی رو ببریم وگرنه تیممون رو منحل میکنن و به جاش، مدرسه یه گروه موسیقی پوسیقی یا یه همچین چیز حوصله سربری تشکیل میده. بعدشم بالاخره یه تیم باید باشه که ته جدول باشه. جدول بدون ته که نمیشه. تازه! ما بیشتر وقتا برای بالا بردن روحیه تیم مقابل بود که اجازه میدادیم اونا ببرن وگرنه عمرا میتونستن حریفمون بشن.هه..ای بابا! کیو میخوام گول بزنم آخه؟ ما چند ساله که ته جدولیم ولی الان وقتشه که دیگه یه تیم واقعی باشیم و نشون بدیم نمیتونن ما رو از هم جدا کنن. ما تصمیم گرفتیم که هر اتفاقی بیفته با هم باشیم و انقدر خوب بازی کنیم که همیشه یه تیم بمونیم اما تو بازی بعدی که ما تمام تلاشمونو میکنیم و بازی داره به نفع ما پیش میره، اتفاقی می افته که بوی توطئه میده. یه نفر نمیخواد ما برنده بشیم. اما کور خونده ان. ته و توی قضیه رو درمیاریم چون عشق فوتبالیم. جدول ته داره ولی عشق فوتبال ته نداره. اگه مثل ما عاشق فوتبال و ماجراجویی هستین پس بزن بریم.

کتاب ته جدولی ها 1

روبرتو سانتیاگو
روبرتو سانتیاگو روزنامه نگاری است که در سراسر کشور درباره موضوعات لاتین سخنرانی می کند. وی جایزه انجمن مطبوعات بین آمریکایی در سال 1991 را برای تفسیر دریافت کرد و در مسابقه داستان کوتاه مجله اسپانیایی سال 1990 جایزه نخست را کسب کرد.
قسمت هایی از کتاب ته جدولی ها 1 (لذت متن)
برای اولین بار انگار یک تیم واقعی بودیم. بعد از هر حمله، همه مثل دیوانه ها می دویدیم عقب. همه هم زمان برای توپ می جنگیدیم… آلیسیا با دمش گردو می شکست و به نظر می رسید خیلی راضی است. مارلین همه اش داد می زد: «بدو، بدو، بدو! غمبرک یارگیری کن! بجنب تومئو! تکان بخور پسر!» مشخص بود کاپیتان تیم است. و کل نیمه اول به همین منوال گذشت. آن ها حمله می کردند. و ما به خوبی دفاع می کردیم. چند تا ضد حمله ی تمرین شده ی تروتمیز هم کردیم. تا دقیقه ی 28 اوضاع همین بود، یعنی تا زمانی که فقط دو دقیقه به استراحت بین دو نیمه مانده بود. و توی همین دقیقه همه چیز عوض شد. دقیقه 28.