کتاب جایی که کوه بوسه می زند بر ماه

Where the Mountain Meets the Moon
  • 15 % تخفیف
    210,000 | 178,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 17130
مترجم :
شابک : 978-9643697990
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد نشان نیوبری سال 2010

برنده جایزه Mythopoeic Fantasy سال 2010

برنده جایزه جوزت فرانک سال 2010

نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر سال 2011

معرفی کتاب جایی که کوه بوسه می زند بر ماه اثر گریس لین

کتاب « جایی که کوه بوسه می زند بر ماه» نوشته « گریس لین» توسط انتشارات افق منتشر شده است.
در دره کوه میوه، دختر جوانی به نام مینلی در کلبه‌ای به همراه پدر و مادرش زندگی می‌کند. شب‌ها، پدرش او را با داستان‌های قدیمی اژدهای یشم و پیرمرد روی ماه سرگرم میکند. مینلی با الهام از این داستان ها، برای یافتن پیرمرد روی ماه، سفری خارق العاده را آغاز می کند تا از او بپرسد که چگونه می تواند ثروت خانواده اش را تغییر دهد. او در طول راه با گروهی از شخصیت ها و موجودات جادویی روبرو می شود، از جمله اژدهایی که او را در تلاش برای یافتن پاسخ نهایی همراهی می کند.

گریس لین، نویسندهمحبوب سال، با داستانی شگفت انگیز از ماجراجویی، ایمان و دوستی بازمی گردد. فانتزی تلاقی با فولکلور چینی، جایی که کوه با ماه ملاقات می کند، داستانی بی انتها است که یادآور جادوگر شهر اوز و کلی بارنهیل دختری که ماه را نوشید. تصاویر زیبای او که به صورت تمام رنگی چاپ شده اند، متن را در سرتاسر همراهی می کنند. او بار دیگر کتابی جذاب و جذاب برای خوانندگان جوان خلق کرده است.

کتاب جایی که کوه بوسه می زند بر ماه

گریس لین
گریس لین (متولد 17 مه 1974) نویسنده و تصویرگر کودکان آمریکایی است.والدین لین مهاجران تایوانی به ایالات متحده بودند و لین در نیویورک بزرگ شد. او بعداً از دانشکده طراحی رود آیلند فارغ التحصیل شد.وی در سال 2001 ازدواج کرد و همسرش به او در نوشتن کتاب کمک کرد. هنگامی که همسرش به سرطان مبتلا شد، او و لین برای تحقیقات سرطان فقط زیر 200000 دلار جمع آوری کردند. متأسفانه، وی در سال 2007 به علت بیماری سرطان درگذشت. وی در حال حاضر با همسر و دختر جدیدش متولد مه 2012 در سامرویل، ماساچوست زندگی می کند.
قسمت هایی از کتاب جایی که کوه بوسه می زند بر ماه (لذت متن)
کوه بی ثمر، در واقع قلب شکسته ی اژدهای سبز است! هیچ گیاهی روی آن کوه نمی روید و هیچ جانداری آن جا دوام نمی آورد. زمین های سرتاسر کوه، سفت و سخت هستند و آب رودخانه، به خاطر غم و اندوه اژدهای سبز، هم چنان تیره است. تا زمانی که اژدهای سبز بی کس و تنهاست و دست کم به یکی از فرزندانش نرسیده است، کوه بی ثمر همین طور بی ثمر می ماند! مین لی با آن که بارها این را از پدرش پرسیده بود، باز هم پرسید: «چرا هیچ کس آب آن چهار رودخانه ی بزرگ را به کوه نمی آورد؟ مگر این کار اژدهای سبز را خوشحال نمی کند؟» هربار که پدر این افسانه را نقل می کرد، مین لی از خود می پرسید، که اگر روزی کوه پوشیده از گل و میوه شود، چه ثروتی برای روستای نیازمندش به ارمغان می آورد!؟ پدر مین لی گفت: «موقعی که فرزندان اژدهای سبز، خود را به آب تبدیل کردند، به آرامش رسیدند و روح شان آزاد شد. حالا دیگر روح شان در آب نیست بنابراین اژدهای سبز نمی تواند آن ها را در رودخانه پیدا کند. بیش تر از صدسال پیش، مردی سعی کرد با ریختن سنگ های کوه در رودخانه ها، آن ها را به حالت قبلی شان برگرداند.» مادر مین لی حرف شوهرش را قطع کرد و گفت: «آن مرد به خاطر روح یک اژدها این کار را نکرد!» مادر هیچ وقت داستان های پدر را در بست قبول نمی کرد، چون احساس می کرد آن ها مین لی را خیالباف بار می آورند و باعث می شوند که به فکر و خیال فرو رود! در هر صورت ادامه داد: «مادربزرگم به من گفت که آن مرد، یک هنرمند بود و سنگ های کوه را برای این می کند تا از آن ها مرکّب سنگ درست کند.» مین لی پرسید: «آن مرد بالاخره برگشت؟» مادر آهی کشید و گفت: «نه، احتمالا مرکّب خوبی درست نکرد. شاید هم جای دیگری، کار به درد خورتری گیر آورد! غلط نکنم برنز زین اسبش، به تمام دار و ندار ما می ارزیده!»