کتاب الف لام خمینی (مجموعه2جلدی)

Alef-Lam Khomeini
زندگی نامه امام روح الله موسوی خمینی (۱۳۵۷ش - ۱۲۸۱ش)
کد کتاب : 135471
شابک : 978-6005786491
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1174
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

الف لام خمینی
Alef-Lam Khomeini
زندگی نامه ی امام روح الله موسوی خمینی
کد کتاب : 18419
شابک : 978-6005786415
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1157
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب الف لام خمینی اثر هدایت الله بهبودی

"الف لام خمینی" کتابی است به قلم "هدایت الله بهبودی" که در آن "زندگی نامه ی امام روح الله موسوی خمینی" را بازگو می کند.
نویسنده "الف لام خمینی" را در 1157 صفحه در یک جلد و 18 فصل نوشت و بعد از انتشار آن توسط موسسه مطالعات سیاسی، این کتاب منتخب یازدهمین جایزه ی ادبی جلال آل احمد در بخش مستند و همچنین برنده ی جایزه ی سی و ششمین کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گشت. اثر، شرح مفصلی از زندگی "سید روح الله خمینی" قدس سره است. خانواده ی ایشان در ابتدای اثر معرفی می شوند و پس از آن شرح زندگی این شخصیت بزرگ از کودکی تا بزرگسالی از جمله تحصیل در روستا ، تحصیل در اراک و مهاجرت به حوزه ی علمیه ی قم به خوانندگان ارائه می شود.
زندگی علمی اولیه ی "امام خمینی (ره)" که بیش از چهل سال طول کشید، در قم اتفاق افتاد. قسمت دوم زندگی وی دوران سیاسی حیات وی است که از اواسط سال 1341 آغاز شد. مخاطب می تواند با خواندن این کتاب به درک درستی از وضعیت اجتماعی در زمان حیات "امام خمینی (ره)" و تصویری از وضعیت جامعه برسد. در بخش نخست کتاب که دوران حیات علمی "حضرت آیت الله روح الله خمینی" را در بردارد، به این چهار دهه یادگیری ، تدریس ، نوشتن و ثبت آثار شگفت انگیزی از نشریات و پیروان ایشان اشاره می شود و در بخش دوم زندگی که عملکرد سیاسی امام خمینی (ره) را به تصویر می کشد، اتفاقاتی که از اواسط سال 1341 شمسی آغاز شد و در سال 1357 پس از پیروزی نهضت اسلامی به اوج خود رسید، مورد بررسی قرار می گیرند.

کتاب الف لام خمینی


ویژگی های کتاب الف لام خمینی

اثر برگزیده ی جایزه ی جلال آل احمد سال 1397

هدایت الله بهبودی
هدایت‌الله بهبودی کلهری 29 اردیبهشت 1339 در تبریز به دنیا آمد و در سال 1343 همراه خانواده از تبریز راهی تهران شد. وی در سال 1371 در مقطع کارشناسی در رشته تاریخ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. با آغاز جنگ تحمیلی بهبودی در مقام خبرنگار به فعالیت پرداخت. پیش از آن در واحد امور خارجه‌ی دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اشتغال داشت. او در سال 1362 خبرنگار روزنامه تهران تایمز شد و سه سال بعد (1365) به دفتر روزنامه‌ی جمهوری اسلامی‌ رفت و مسئول صفحه‌ی «جبهه و جنگ&raqu...
قسمت هایی از کتاب الف لام خمینی (لذت متن)
بیش از چهل روز از ماجرای تقسیم فلسطین می گذشت که اعلام شد آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی برای حمایت از مسلمانان پاکستان و فلسطین، از مردم تهران دعوت کرده در مسجدشاه گردهم آیند. در آن زمان مسلمانان پاکستان که به تازگی از هند جدا شده بودند، تحت تعرض هندوها آزار دیده، کشته می شدند. آیت الله کاشانی که با پیشینه استعماری انگلیس آشنا بود، در اطلاعیه ای قطعنامه 181 مجمع عمومی سازمان ملل متحد را «ظلم فاحش» خواند و پیش بینی کرد تشکیل دولت یهودی در آینده کانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خاورمیانه بلکه تمام دنیا خواهد بود.» جراید خبر از اجتماعی 15 هزار نفری در مسجدشاه دادند. سخنران اصلی این مراسم آقای فلسفی بود. او گفت که دردی که امروز بر فلسطین وارد شده، دردی است بر پیکر جهان اسلام. وی خبر داد که آیت الله کاشانی دو حساب برای کمک به مسلمانان پاکستان و فلسطین در بانک ملی گشوده و چشم انتظار یاری مردم است. با موضوع فلسطین حداقل تا پنج ماه بعد واکنش آشکاری در سطح جامعه ایران پیدا نکرد، اما درگیری های مسلمانان آن سرزمین با یهودیان همچنان ادامه داشت. انگلیس پیش از این خبر خروج خود را از فلسطین داده بود؛ و در 26 اردیبهشت 1327 به قیمومت 25 ساله خود پایان داد. با اعلان این خبر، دولت مستقل یهودی به نام اسرائیل اعلام موجودیت کرد. کشورهای عربی پیرامون فلسطین که نقشه تقسیم آن سرزمین را پیاده شده دیدند، ارتش های خود را برای نبرد با دولت جعلی اسرائیل به صحنه کشاندند. جنگ آغاز شد. آیت الله کاشانی از مردم تهران دعوت کرد روز 31 اردیبهشت برای ابراز همدردی با مسلمین فلسطینی و اظهار تنفر از عملیات خصمانه یهود در مسجدشاه گردهم آیند. اجتماع مردم در مسجدشاه پرشکوه بود. خطابه ای را که آیت الله کاشانی نگاشته بود، خواندند و سپس قطعنامه ای در 6 ماده در حمایت از مسلمانان فلسطین قرائت شد. پس از پایان مراسم جمعیت با سردادن شعار از خیابان ناصرخسرو و میدان سپه خود را به میدان بهارستان و مدرسه سپهسالار رساند. در آنجا نیز سخنان مهیجی در باب فلسطین ایراد گردید. گفته شده حاج آقا روح الله خمینی در همین زمان نامه ای به پاپ نوشت و از طریق نماینده سیاسی واتیکان در تهران برای او فرستاد. «قضیه از این قرار بود که مجلسی در تهران برگزار شد و [آقای خمینی] نیز در آن مجلس کردند. قرار بر این شد که از طرف روحانیت ایران نامه ای برای پاپ نوشته شود. چندین نامه نوشته شد اما تنها نامه [ایشان] را انتخاب کردند و همان را برای پاپ فرستادند.» امضاء نامه روحانیت تهران بود. اعلامیه آیت الله بروجردی علیه تقسیم فلسطین در خرداد 1327 منتشر گردید.