کتاب انسان در جستجوی معنای غایی

Man's Search for Ultimate Meaning
کد کتاب : 1866
مترجم :
عباس شمیم
شابک : 978-964-751-877-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 207
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

انسان در جستجوی معنای غایی
Man's Search for Ultimate Meaning
کد کتاب : 2067
مترجم :
شابک : 978-600-573-345-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنای غایی اثر ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل را میلیون‌ها نفر به‌عنوان نویسنده کتاب «انسان در جستجوی معنا» می‌شناسند، خاطرات دلخراش هولوکاست. در این کتاب، او عمیق‌تر به روش‌های تفکری می‌پردازد که او را قادر می‌سازد از زندان در اردوگاه کار اجباری جان سالم به در ببرد و علی‌رغم همه مشکلات، معنای زندگی را بیابد. او ایده های پیشگامانه خود را گسترش می دهد و به دنبال پاسخ هایی در مورد زندگی، مرگ، ایمان و رنج می گردد. او با اعتقاد به اینکه وجود ما بسیار بیشتر از چیزی است که به نظر می رسد، می گوید: "هیچ کس نمی تواند ما را به این باور برساند که انسان حیوانی تصعید شده است، زمانی که بتوانیم نشان دهیم که در درون او فرشته ای سرکوب شده وجود دارد."

در انسان در جستجوی معنای غایی، فرانکل تمایل گاه ناخودآگاه ما برای الهام یا مکاشفه را بررسی می کند. او توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانیم برای خود معنا بسازیم و در نهایت، نشان می‌دهد که چگونه زندگی چیزهای بیشتری از آنچه تصور می‌کردیم به ما ارائه می‌دهد.

کتاب انسان در جستجوی معنای غایی

ویکتور فرانکل
ویکتور امیل فرانکل، زاده ی 26 مارس 1905 و درگذشته ی 2 سپتامبر 1997، روانپزشک و عصب شناس اتریشی و پدیدآورنده ی معنادرمانی (لوگوتراپی) بود.فرانکل در وین به دنیا آمد. او در دوران دبیرستان مشتاقانه آرای فیلسوفان را مطالعه می نمود و در سخنرانی های مربوط به روانشناسی عمومی شرکت می کرد. فرانکل در همین دوره با روانکاوی آشنا شد. او در 16 سالگی، مکاتباتش را با فروید آغاز کرد و یکی از دست نوشته هایش را در حیطه ی روانکاوی برای او فرستاد که این دست نوشته سه سال بعد در نشریه ی بین المللی روانکاوی چاپ شد. ف...
نکوداشت های کتاب انسان در جستجوی معنای غایی
Brilliant! In this book, we are privileged to share the richness of Frankl's experience and the depth of his wisdom.
درخشان! در این کتاب، ما مفتخریم که غنای تجربه فرانکل و ژرفای خرد او را به اشتراک بگذاریم.
Elizabeth Kubler-Ross

One of the great souls of our time shares with us the distilled wisdom of a lifetime of personal and professional experience in this truly important book.
یکی از روح های بزرگ زمان ما در این کتاب واقعا مهم، حکمت حاصل از یک عمر تجربه شخصی و حرفه ای را با ما به اشتراک می گذارد.
Rabbi Harold Kushner

قسمت هایی از کتاب انسان در جستجوی معنای غایی (لذت متن)
ولی نباید این واقعیت را نادیده بگیرم که انسان همیشه موجودی فردیت یافته استو انسان، آن کونه که هست، همیشه به گرد یک هسته می گردد و پیوسته متمرکز برآن است، و ان هسته به تعبیر ماکس شلر نه تنها عامل بلکه «مرکز» فعالیت معنوی هم هست. من می گویم که این مرکز شخصی معنوی را لایه های روانی-جسمانی پیرامونی احاطه می کنند. اکنون به جای حرف زدن راجع به وجود معنوی و رویدادگی روانی-جسمانی، می توانیم از شخص معنوی و پوشش روانی-جسمانی «آن» سخن بگوییم. از «آن»، مرادمان تاکید بر این نکته است که شخص، یک پوشش روانی -جسمانی «دارد»، حال آن که شخص، معنوی «هست». آخر، من واقعا توجیهی در دست ندارم که بگویم «خود من» و نه حتی «خودم»، چون من یک خود «ندارم»، بلکه یک خود «هستم». در هر حال، من می توانم یک نهاد «داشته باشم»، ولی دقیقا به معنی رویدادگی روانی- جسمانی.