کتاب آونگ فوکو

Foucault's Pendulum
کد کتاب : 1896
مترجم :
شابک : 978-964334318-7
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 884
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی بانکارلا سال 1989

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب آونگ فوکو اثر اومبرتو اکو

کتاب آونگ فوکو، رمانی نوشته ی اومبرتو اکو است که اولین بار در سال 1988 به چاپ رسید. سه نفر از اهالی میلان که حوصله شان از کارشان سر رفته، نقشه ای را طراحی می کنند؛ حقه ای که شوالیه های معبد قرون وسطایی را با سایر فرقه های اسرارآمیز از دوران کهن تا کنونی به هم مرتبط می کند. نتیجه ی این کار، به وجود آمدن نقشه ای است که نقطه ای جغرافیایی را نشان می دهد که در آن می توان تمام قدرت های زمین را تحت کنترل درآورد—نقطه ای که در پاریس و در موقعیت «آونگ فوکو» قرار دارد. اما پس از مدتی، این حقه شکل واقعیت به خود می گیرد، و زمانی که فرقه های سری، از جمله شیطان پرست ها، اطلاعاتی را در مرد این نقشه به دست می آورند، تمام تلاش خود را به کار می بندند تا زمین را تحت کنترل خود درآورند.

کتاب آونگ فوکو

اومبرتو اکو
اومبرتو اکو، زاده ی ۵ ژانویه ۱۹۳۲ و درگذشته ی ۱۹ فوریه ۲۰۱۶، نشانه شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد.اومبرتو اکو بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است. درحالی که او در وهله ی اول یک نشانه شناس و فلسفه دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است. وی یکی از مهم ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر به شمار می ...
نکوداشت های کتاب آونگ فوکو
A multilayered semiotic adventure.
یک ماجراجویی نشانه شناختی چندلایه.
Barnes & Noble

Even more intricate and absorbing than his international bestseller The Name of the Rose.
حتی پیچیده تر و جذاب تر از اثر پرفروش اکو در سطح بین الملل، کتاب «آنک نام رز».
Time Time

An intellectual triumph.
یک دستاورد روشنفکرانه.
New York Times Books of the Century

قسمت هایی از کتاب آونگ فوکو (لذت متن)
حتی آونگ هم پیغمبر دروغیست. وقتی نگاهش می کنی، فکر می کنی تنها نقطه ی ثابت در کائنات است؛ اما از سقف کنسرواتوار بازش کن و از یک خانه ی بدنام آویزانش کن، هیچ تاثیری در کارش نمی گذارد. تازه آونگ های دیگری هم هست: یکی در نیویورک است در ساختمال سازمان ملل متحد، یکی در موزه ی علم سان فرانسیسکو، و خدا می داند چند تای دیگر.

آونگ فوکو را هر جا که آویزان کنی از یک نقطه ی بی حرکت شروع می کند به نوسان، در حالی که زمین زیرش می چرخد. هر نقطه ی کائنات یک نقطه ی ثابت است؛ تنها کاری که باید بکنی آویزان کردن آونگ است از آن.

آن وقت بود که آونگ را دیدم. گوی، آویزان از ریسمان بلندی متصل به سقف سرایشگاه با همزمانگی شکوهمندش به عقب و جلو در نوسان بود. می دانستم - اما هر کسی می توانست این را در جادوی آن صدای تنفس آرام احساس کرده باشد - که این دوره ی تناوب را جذر طول ریسمان و عدد پی تعیین می کند، عددی که اگر چه برای عقول دنیوی گنگ است، از رهگذر نوعی گویایی اعلی، محیط و قطر هر دایره ممکنی را به هم پیوند می دهد. زمانی که لازم است تا گوی از این طرف تا آن طرف نوسان کند با نوعی توطئه ی مرموز بین بی زمان ترین سنجه ها معین می شود: واحد بودن نقطه ی تعلیق، ثنویت ابعاد صفحه، ثالث بودن شروع عدد پی، طبیعت مربع و مرموز جذر، و کمال بیرون از شمار خود دایره...