کتاب دوره ی سفر در ایران

Iran Travel Period
(4جلد با قاب)
کد کتاب : 19129
شابک : 978-9647081603
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 759
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دوره ی سفر در ایران اثر منوچهر طیاب

شکل گیری این مجموعه براساس دستنوشته های طیاب از 14سال پیش آغاز شد و با پشتوانه 50سال سفر و پژوهش در قالب 4کتاب نفیس «دریای پارس»، «همراه با باد در دل تنهایی کویر»، «زاگرس گاهواره تمدنی کهن» و «البرز زادگاه فرهنگی به قدمت تاریخ» به سرانجام رسید. همراه هر کتاب یک فیلم مستند بلند از ساخته های طیاب هم ضمیمه شده تا مخاطب را با خود به سفری در دل تاریخ ببرد.
در نگارش این کتاب ها قلم چون دوربین فیلمبرداری به خلق تصاویر پرداخته و از ورای روایت هایی شیرین و مستند و با عکس هایی زیبا و گویا و نقشه راه، چشم اندازی تازه به تاریخ، طبیعت، آداب و رسوم و فرهنگ مردم ایران زمین می گشاید.
طیاب که از شناخته شده ترین مستندسازان ایران است، برای هر کتاب یادداشتی کوتاه نوشته که در بخشی از یادداشت مربوط به زاگرس گاهواره تمدنی کهن چنین آمده است: «در پس قلل بلند کوه های زاگرس، دریای ناشناخته مغرب به دریای ناشناخته مشرق متصل است و خورشید هر روز یک بار به دریای مغرب تن می شوید تا پگاهی دیگر پاک تر و روشن تر از روز پیش از دریای مشرق سربرآورد و به زادگاه کهن من بتابد.»

کتاب دوره ی سفر در ایران

منوچهر طیاب
منوچهر طیاب (زادهٔ ۱۳۱۶، تهران) مستندساز، نویسنده و منتقد ایرانی است.وی دانش آموختهٔ رشتهٔ معماری از دانشگاه فنی وین و تحصیل کردهٔ رشتهٔ کارگردانی سینما و تلویزیون و طراحی صحنه از دانشکدهٔ سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی وین است.طیاب فیلمسازی خود را با کارگردانی فیملی دربارهٔ سفال‌های قدیمی ایران آغاز کرد و تاکنون بیش از ۹۰ فیلم مستند و آموزشی ساخته است. وی استاد رشتهٔ سینما در دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک و تلویزیون، سرپرست رشتهٔ سینماتوگرافی و عکاسی دانشکدهٔ علوم ارتباطات اجتما...
دسته بندی های کتاب دوره ی سفر در ایران