کتاب مارکس، سرمایه و جنون خرد اقتصادی

Marx, Capital and the Madness of Economic Reason
کد کتاب : 19135
مترجم :
شابک : 978-6007293454
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

مارکس،سرمایه و جنون عقل اقتصادی
Marx, Capital and the Madness of Economic Reason
کد کتاب : 86732
مترجم :
شابک : 978-6226374330
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مارکس، سرمایه و جنون خرد اقتصادی اثر دیوید هاروی

کتاب مارکس، سرمایه و جنون خرد اقتصادی، اهمیت سرمایه مارکس برای دوره معاصر را توضیح می دهد. سرمایه یکی از مهم ترین متون عصر مدرن است. سه مجلد این کتاب که طی سال های 1867 و 1883 منتشر شدند، سرنوشت کشورها، سیاست و مردم را در سراسر جهان تغییر دادند و پژواک آن تا به امروز ادامه دارد.
هاروی در این جا بر استدلال های کلیدی این کتاب فاخر انگشت می گذارد. او به زبانی روشن و مجمل ، معماری سرمایه را به زبان مارکس تشریح می کند.
هاروی تاثیر تحولات فن شناختی، اقتصادی، صنعتی طی 150سال گذشته را بر تحلیل مارکس بررسی می کند و نشان می دهد کاریست آن باید با چه تعدیل هایی همراه شود.
سه گانه مارکس در مجلد 1، گردش سرمایه را بررسی می کند: کار، چگونه به ارزش سرمایه می افزاید، فرایندی که او آن را ارزش افزایی خواند. مجلد 2، به تحقق این ارزش از راه فروش آن و تبدیلش به پول و اعتبار اختصاص دارد؛ مجلد3 به این نکته می پردازد که در فرآیند توزیع چه اتفاقی برای ارزش می افتد.
این سه مجلد محتوی اندیشه مارکس درباره عملکرد و تاریخ سرمایه و سرمایه داری است. هاروی دریافت های عمیق و قدرت عظیم تحلیلی در سرمایه را تبیین می کند و توضیح می دهد، و نشان می دهد چگونه این قدرت می تواند بدون مصالحه بر سر عمق و معنایش، به طیف عظیمی از خوانندگان برای عمل در سپهر سیاسی و اجتماعی کمک کند.

کتاب مارکس، سرمایه و جنون خرد اقتصادی

دیوید هاروی
دیوید هاروی (به انگلیسی: David Harvey) (متولد ۳۱ اکتبر ۱۹۳۵، گیلینگام، کِنت، انگلستان)، استاد ممتاز جغرافیا و انسان‌شناسی در دانشگاه شهریِ نیویورک است. هاروی یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان در عرصهٔ مسائل اجتماعی جهان است، او درجهٔ دکترای خود را در رشتهٔ جغرافیا در سال ۱۹۶۱ از دانشگاه کمبریج دریافت کرده‌است. به دلیل تأثیر و نفوذ چشمگیرش، در میان ۲۰ نویسندهٔ مرجع در عرصهٔ علوم انسانی قرار گرفته‌است. علاوه بر آن، او یکی از مرجع‌ترین جغرافی‌دانان آکادمیک در سطح ج...
دسته بندی های کتاب مارکس، سرمایه و جنون خرد اقتصادی