کتاب آمانیتا موسکاریا و جاودانگی

Amanita Muscaria, Herb of Immortality
کد کتاب : 105449
مترجم :
شابک : 978-6008351627
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

گیاه جاودانگی
Amanita Muscaria, Herb of Immortality
(آمانیتا موسکاریا)
کد کتاب : 19231
مترجم :
شابک : 978-6226683210
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گیاه جاودانگی اثر دونالد ای تیتر

کتاب "گیاه جاودانگی" یا "آمانیتا موسکاریا" به قلم "دونالد ای تیتر" نویسنده ی آمریکایی و بنیان گذار جامعه ی آمبروسیا، حقایقی در مورد این قارچ خارق العاده ارائه می کند که خواننده را شگفت زده خواهد کرد. " دونالد ای تیتر" در کتاب "گیاه جاودانگی" توضیح می دهد که او بیش از سی و هفت سال از عمر خود را به تحقیق درباره ی این قارچ مقدس و باستانی که امروزه آن را "آمانیتا موسکاریا" می نامیم گذرانیده است. او حقایق رازآلود پیرامون این قارچ را که در پشت افسانه های مقدس مخفی شده بود، آشکار کرده و دریافته است که این معماها چیزی بیشتر از افسانه بوده و بسیار به واقعیت نزدیک هستند. وی آنچه را که به عنوان جام مقدس برای بقیه قصه و افسانه است، یک واقعیت زنده و حقیقی برای کسانی توصیف می کند که از این راز آگاه اند و دانشی که از تحقیق در این زمینه به دست آورده، از دیدگاه او یک میراث معنوی از سوی گذشتگان بوده که اکنون نیاز است حفظ شود.
در مقدمه ی کتاب "گیاه جاودانگی"، نویسنده اظهار می دارد که شاهدان عینی در زمان کشف این گیاه، ردپایی از خود بر جا نگذاشته اند و هر دانشی که در زمینه ی جاودانگی این گیاه موجود است از افسانه های مروبط به اقوام کهن به دست آماده. پس از آن نویسنده از قدیمی ترین منابع موجود، ردپای این گیاه باستانی را دنبال کرده و به اسامی و معادل های آن در تاریخ و عملکردی که برای آن در نظر گرفته شده بود اشاره می کند. او در این کوشش که بیش از سه دهه به طول انجامیده، سایه ی افسانه ای "آمانیتا موسکاریا" را در هند، یونان،ایران و اروپا آنقدر دنبال می کند تا این سایه را با حقیقت خود پیوند بزند.

کتاب گیاه جاودانگی

قسمت هایی از کتاب گیاه جاودانگی (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: امروز انسان مدرن، دانش خود را به صورت مکتوب در آورده است و از آن حراست می نماید؛ حال آنکه اقوام باستان، دانش خود را در پیچ و خم داستان ها ثبت و ضبط کرده اند و از آن نگهداری نموده اند. بنابراین برخی از داستان های باستانی، کتاب های جامع، دقیق، علمی و البته گویا در باب گیاه جاودانگی به شمار می آیند. هنگامی که داستانی به درستی کارکرد اصلی خود، یعنی رمزگشایی از جزییات غنی و البته پیچیده ی مربوط به تجربه های عملی زندگی اقوام باستان را حفظ می کند، به انسان مدرن امروزی این امکان را می دهد تا پرده از رازهای شگرف اسطوره ای بردارد و به تحلیل جزییات آن ها بپردازد.