کتاب ایران سرزمین مقدس (یولیانوس)

Julian
کد کتاب : 19352
مترجم :
شابک : 978-9644486838
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 683
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ایران سرزمین مقدس (یولیانوس) اثر گور ویدال

ایران سرزمین مقدس که پرفروش‌ترین کتاب در مورد امپراتور روم قرن چهارم است که تلاش زیادی برای جلوگیری از گسترش مسیحیت داشت، به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین رمان‌های تاریخی گور ویدال در نظر گرفته می‌شود.
یولیان مرتد، برادرزاده کنستانتین کبیر، یکی از درخشان ترین و در عین حال کوتاه ترین چراغ ها در تاریخ امپراتوری روم بود. او که یک نابغه ی نظامی در سطح ژولیوس سزار و اسکندر مقدونی، یک مقاله نویس برازنده و متقاعد کننده، و فیلسوفی متعهد به پرستش خدایان هلنیسم بود، درگیر یک جنگ فکری شدید با مسیحیت شد که باعث قتل او در سی سالگی شد. –آن هم تنها چهار سال پس از سلطنت درخشان انسانی و دلسوزانه ی او. گتاب ایران سرزمین مقدس رمانی شگفت‌انگیز تخیلی و روشن‌فکرانه از دوران باستان کلاسیک، شور و نشاط مذهبی و سیاسی یک عصر ناامید را به تصویر می‌کشد و میراث یک فرمانروای پرشور را با شوخ طبعی و قدرت بازیابی می‌کند.
در مقدمه ی این کتاب آمده است:
" زندگی امپراتور یولیانوس بسیار مستند است. سه جلد از نامه ها و رساله هایش برجای مانده است، و در عین حال برخی از آشنایان او همچون لیبانیوس و گریگوری قدیس اهل ناصره گزارش های روشنی درباره اش نوشته اند. هرچند من یک داستان و رمان نوشته ام و نه یک کتاب تاریخ، ولی کوشیده ام خود را با حقایق [ تاریخی ] تطبیق دهم، و فقط گهگاه گریزی زده ام. مثلا، احتمال نمی رود که پریسکوس در سرزمین گل به یولیانوس ملحق شده باشد، ولی حضور وی در آنجا برای این حکایت مفید بود."

کتاب ایران سرزمین مقدس (یولیانوس)

گور ویدال
یوجین لوتر گور ویدال (Eugene Luther Gore Vidal) (زاده ۳ اکتبر ۱۹۲۵ – درگذشته ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۲) از رمان نویسان و نمایشنامه نویسان معروف آمریکایی و فعال سیاسی بود.ویدال با نام یوجین لوتر گور ویدال، در وست پوینت نیویورک به دنیا آمد. او تنها فرزند یوجین لوتر ویدال و نینا گور بود. او پس از خدمت در ارتش در جنگ جهانی دوم، اولین رمان خود را با نام «ویلی‌وا» در سال ۱۹۴۶ منتشر کرد که روایت واکنش‌های مسافران یک هواپیما در توفانی سهمگین بود.او در دوران فعالیت خود ۲۵ رمان و بیش از...
دسته بندی های کتاب ایران سرزمین مقدس (یولیانوس)
نکوداشت های کتاب ایران سرزمین مقدس (یولیانوس)
High entertainment.
یک سرگرمی واقعی.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Historical fiction in the true, honorable sense. . . . Full of vivid, richly wrought fictional detail.
داستان تاریخی به معنای واقعی کلمه. . . . پر از جزئیات تخیلی واضح و غنی.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب ایران سرزمین مقدس (یولیانوس) (لذت متن)
بلی، در اینجا از آن فرمان به خوبی آگاه اند، اما احساس عمومی در دانشگاه این است که به رغم لحن خشن آن فرمان، احتمال نمی رود ما مورد آزار قرار گیریم. مدارس دارند شکوفا می شوند. بچه های مسیحی گروه گروه گرد ما می آیند که متمدن شوند، و به نظر من آنان بسیار شبیه برادران هلنیستشان هستند. پرسش هایشان به همان گونه است و در جواب پرسش هایی که از آنان می شود همان گونه پاسخ ها را می دهند. من از اینکه بتوانم به کسی، و بدتر از همه به خودم، چیزی بیاموزم نومید هستم. از بیست وهفت سالگی تاکنون فکر و ایده ای تازه نداشته ام. به این دلیل است که درس هایم را منتشر نمی کنم. همچنین، بسیاری از ما آثار خود را از روی خودنمایی یا برای جلب نظر دانشجویان منتشر می کنیم. من در هفتادوپنج سالگی همچون تنگی تهی هستم ( من نه سال از تو بزرگترم، نه دوازده سال ) . اگر به من به آهستگی ضربه بزنی صدای پوکی وحشتناکی خواهی شنید.