کتاب تئوری موسیقی

Music Theory for Dummies
کد کتاب : 20159
مترجم :
شابک : 978-6007022153
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 295
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نت خوانی
Music Theory for Dummies
کد کتاب : 122957
مترجم :
شابک : 978-6226661997
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 82
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تئوری موسیقی اثر مایکل پیلوفر

«تئوری موسیقی» درک آسان نظریه موسیقی را فراهم می آورد ، با یک مرور کلی دوستانه و ترسناک از همه چیزهایی که باید بدانید تا بر مقوله های تئوریک موسیقی مسلط شوید.
مسلط بر موسیقی شخص دیگری یا تکنیک نوشتن موسیقی خود. خواه دانشجوی موسیقی باشید و هم عاشق موسیقی ، با این راهنمای آموزنده خواندن ، نوشتن و درک موسیقی را یاد خواهید گرفت. با دستورالعمل های تخصصی ، همه چیز را هنگام آهنگسازی ، تنظیم و ایجاد ملودی ها ، هارمونی ها و آکوردهای اصلی خود ، با نکات مفید برای اجرای قطعات خود در مقابل مخاطبان ، در کنار هم قرار می دهید. این ویرایش سوم جدید ، جدیدترین تکنیک های تدریس ، جدیدترین ژانرها و مثالهای موسیقی و اطلاعات به روز شده در مورد همه جنبه های درک ، ایجاد و اجرای موسیقی را ارائه می دهد.

مطالعات نشان داده است که آموزش موسیقی توانایی کلامی و فضایی کودکان را بهبود می بخشد و در بزرگسالان با مزایای شناختی و ریاضی همراه است. انتظار می رود بازار کار موسیقی طی سالهای آینده افزایش یابد و تئوری موسیقی به بخشی فزاینده از آموزش در همه سطوح تبدیل شود. مایکل پیلوفر به شما دستورالعمل هایی را می دهد که برای بهره مندی بیشتر از موسیقی بدان نیاز دارید.

در مقیاس های اصلی و جزئی ، فواصل ، زمین ها و کلیدها مسلط شوید.
یادداشت های اساسی ، سیگنال های زمانی ، سرعت ، پویایی و پیمایش را درک کنید.
خواه قصد داشته باشید مدرک تحصیلی یا شغلی را در موسیقی دنبال کنید ، یا فقط از گوش دادن به آن لذت ببرید.

کتاب تئوری موسیقی

قسمت هایی از کتاب تئوری موسیقی (لذت متن)
به گفته ی مورخان، زمانی که تمدن های دنیای باستان تازه در حال شکل گیری بودند یعنی تقریبا ۷۰۰۰ ق م، سازهای موسیقی به درجه ای از پیچیدگی در طراحی رسیده بودند که تا امروز هم قابل استفاده اند. به عنوان مثال، بعضی از فلوت های ساخته شده از استخوان را که در این مقطع زمانی پیدا شده اند، هنوز هم می توان نواخت و اجراهای کوتاهی با آن ها ضبط شده است که شنونده ی امروزی هم بتواند صدای این سازها را بشنود همچنین خطوط تصویری و تزیینات مربوط به خاک سپاری مردگان در ۳۵۰۰ ق م نشان می دهند که مصریان از هارپ و کلارینت دو قمیشی و شلیاق (لیر) و نوعی فلوت مخصوص خودشان در این مراسم استفاده می کرده اند. تا ۱۵۰۰ ق.م، اقوام هیتی شمال سوریه با اصلاح و تغییر طراحی سنتی لوت هارپ مصری، اولین گیتار دو سیمه را اختراع کرده بودند که دسته ای بلند و پرده بندی شده، گوشی کوک کردن و یک بدنه ی طنین توخالی برای تقویت صدایی که از سیم ها تولید می شد داشت.

درباره ی موسیقی دوران باستان سوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد، مثل اینکه چرا فرهنگ ها و تمدن های گوناگونی که کاملا دور از هم بوده اند و هیچ مراوده ای با هم نداشته اند، موسیقی مشابهی داشته اند. خیلی از تئوریسین ها به این نتیجه رسیده اند که احتمالا علتش این است که برخی الگوهای خاص به گوش انسان خوش می آیند و برخی دیگر این طور نیستند، با این توصیف، تعریف خیلی ساده ای که می توان از تئوری موسیقی ارائه کرد این است که تئوری موسیقی کاوشی است در این موضوع که چرا موسیقی به گوش درست یا نادرست می آید. به زبان دیگر، مقصود و هدف تئوری موسیقی توضیح دادن این مطلب است که چرا بعضی نواها طور خاصی به گوش می آیند و اینکه چطور می توان دوباره آن ها را تولید کرد.