کتاب فکر برنده فکر بازنده

Winning Thought - Losing Thought
طرز فکرهای یک سرمایه گذار برنده و یک سرمایه گذار بازنده در بازار بورس و دیگر بازارهای سرمایه گذاری
کد کتاب : 20275
شابک : 978-9642522941
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب فکر برنده فکر بازنده اثر علی صابریان

کتاب "فکر برنده فکر بازنده" که حاصل قلم "علی محمد مرادی"، "علی صابریان" و "پیمان باغچه سرا" است، اثری است که "طرز فکرهای یک سرمایه گذار برنده و یک سرمایه گذار بازنده در بازار بورس و دیگر بازارهای سرمایه گذاری" را با جزییات به تصویر می کشد. اکنون که بیش از پیش با ورود مردم به بورس و بازارهای سرمایه مواجه هستیم، لزوم آگاهی به مبانی این بازارها، کلیدی است که جهت کسب موفقیت اقتصادی حائز اهمیت است. در عصر حاضر پیشرفت اقتصادی دیگر همچون گذشته به راحتی بدست نمی آید و از طرفی بی گدار به آب زدن، در دریایی که افراد زیادی را در خود غرق کرده است، چندان معقول به نظر نمی رسد. کتاب "فکر برنده فکر بازنده" اینجاست تا با مطالبی که به زبان ساده بیان شده اند، شما را برای ورود به این عرصه یاری کند.
مولفان کتاب "فکر برنده فکر بازنده" با برشمردن شاخصه های فکری این دو گروه، تفاوت های اساسی میان آن ها را برجسته سازی می کنند و خواننده از طریق مقایسه ی ساختارهای ذهنی و رفتاری سرمایه گذاران برنده و بازنده، یاد می گیرد که راه منطقی و صحیح برای دستیابی به موقعیتی مطلوب در بازار سرمایه چیست. "علی محمد مرادی"، "علی صابریان" و "پیمان باغچه سرا" با معرفی و بازتعریف مفاهیم فراموش شده در بازار بورس، اخلاقیاتی که سرمایه گذار را از پا در می آوردند، بایدها و نبایدهای بورس، روش های آسان برای ضرر کمتر و سود سریع تر، ساختارهای فکری و ذهنی سرمایه گذاران موفق، ضررهای افراد موفق، تله های بورس، غرور در سرمایه گذاری، رفتار بر اساس عملکرد اکثریت و تاثیر شبکه های اجتماعی در سرمایه گذاری، شرایطی را مهیا می کنند که بیش از پیش برای ورود به بورس آماده شوید و سرمایه ی خود را در معرض خطر قرار ندهید.

کتاب فکر برنده فکر بازنده

قسمت هایی از کتاب فکر برنده فکر بازنده (لذت متن)
سوگیری تازه گرایی موجب می شود سرمایه گذاران ارزش بنیادی سهم را نادیده گرفته و با تمرکز صرف بر قیمت اخیر سهم و نه ارزش ذاتی آن، زمانی که قیمت سهام در بلندمدت به سطح تعادل خود بر می گردد اصل سرمایه به مخاطره می افتد.

یکی از اشتباهاتی که افراد زیادی با آن روبه رو می شوند فرااعتمادی (over confidence) یا اعتماد بیش از حد است. به این معنی که اغلب مردم خود را از آنچه واقعا هستند، با هوش تر می پندارند و بر این باورند که اطلاعات بهتری نیز در اختیار دارند. چهار نوع رفتاری که با سوگیری فرااعتمادی می تواند به سرمایه گذار صدمه بزند عبارت اند از:

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی بسیاری از سرمایه گذاران در این شبکه ها با هم تبادل نظر می کنند. باید توجه داشت که معمولا در این شبکه ها ناخالصی هایی نیز وجود دارد. چرا که همه افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند لزوما متخصص و با دانش کافی نیستند. در این شبکه ها کسی که نداند چه می خواهد و استراتژی درستی نداشته باشد و آگاهی از روند های تکنیکال و بنیادی سهم ها نداشته باشد به راحتی گمراه می شود.