کتاب دکتر کنوک

Knock
کد کتاب : 20924
مترجم :
شابک : 9786-006182841
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 145
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دکتر کنوک اثر ژول رومن


دکتر کنوک یک نمایشنامه طنز فرانسوی در مورد پزشکی مدرن است که توسط ژول رومن نوشته شده است. برای اولین بار در تئاتر شانزه لیزه در پاریس در 15 دسامبر 1923 در اثر لویی ژوه اجرا شد. این نمایشنامه با طراحی صحنه توسط اورسن ولز جوان در دوبلین در سال 1932 ارائه شد، در همان سال به اسپرانتو ترجمه و اجرا شد، و همچنین در اوایل سال 1938 توسط تلویزیون بی‌بی‌سی از تلویزیون پخش شد.
دکتر کنوک جاه‌طلب به دهکده‌ای روستایی می‌رسد. ، سنت موریس، به عنوان پزشک محلی پا به جای پای دکتر پارپلید بگذارد. متاسفانه اکثر اهالی روستا در سلامت کامل هستند. بنابراین او تصمیم می گیرد که همه را به این باور برساند که واقعا بسیار بیمارتر از آن هستند که واقعا هستند ...
مجله اسپرانتو این نمایشنامه را در سال 1932 خلاصه کرد که در مورد یک پزشک قدیمی و یک دکتر بسیار مدرن بود که هر دو یکدیگر را فریب می دادند و دکتر مدرن کنوک برنده شد.این نمایشنامه با عنوان دکتر کنوک در سال 1932 در تئاتر طاووس دوبلین با طراحی صحنه توسط اورسن ولز 16 ساله ارائه شد.
این نمایشنامه توسط پیر کورت به اسپرانتو ترجمه شد. این ترجمه با عنوان Knock, aŭ La Triumfo de Medicino در سال 1932 منتشر شد و در همان سال نمایشنامه در بیست و چهارمین کنگره جهانی اسپرانتو در پاریس اجرا شد. این ترجمه توسط مجله اسپرانتو به عنوان "کاملا کلاسیک، ارتدکس" توصیف شد.

کتاب دکتر کنوک

ژول رومن
ژول-لوئی دو رومن (Jules-Louis de Farigoule, dit Jules Romains) نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. او فارغ التحصیل رشته فلسفه بود و مدتی هم به تدریس فلسفه پرداخت، ولی پس از مدتی تدریس فلسفه را رها کرد و مابقی عمر خود را صرف ادبیات و پژوهش نمود.ژول رومن، در ادبیات، پیرو نهضت صومعه بود و از دل همین نهضت، مکتب اونانیمیسم را بنیان نهاد. او در سال ۱۹۴۶ به عضویت فرهنگستان فرانسه درآمد.