کتاب زندگی گالیله

Life of Galileo
کد کتاب : 2114
مترجم :
شابک : 978-600-119-700-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

زندگی گالیله
Life of Galileo
کد کتاب : 14691
مترجم :
شابک : 978-9644483189
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی گالیله اثر برتولت برشت

کتاب زندگی گالیله، نمایشنامه ای نوشته ی برتولت برشت است که نخستین بار در سال 1943 انتشار یافت. این نمایشنامه ی محبوب و پرمخاطب به ماجرای نبرد و کشمکش دانشمند برجسته ی قرن هفدهم، گالیله، با کلیسا می پردازد. شخصیت گالیله، که اکتشافات «کفرآمیزش» درباره ی منظومه ی شمسی باعث شد در مرکز توجه نهاد تفتیش عقاید قرار گیرد، یکی از انسانی ترین و پیچیده ترین کاراکترهای خلق شده توسط برشت است. گالیله که به خاطر تهدید شکنجه به شکلی موقتی مجبور به سکوت شده و همچنین وادار شده تا نظریات علمی خود را در ملأ عام انکار کند، به شکلی پنهانی به کار خود ادامه می دهد و تلاش می کند تا یافته های علمی خود را از خطر نابودی نجات دهد. کتاب زندگی گالیله به شکلی جذاب و هنرمندانه به موضوعاتی چون تعصبات کورکورانه و پایداری در مواجهه با ظلم و سرکوب می پردازد.

کتاب زندگی گالیله


ویژگی های کتاب زندگی گالیله

برتولت برشت از برجسته ترین نمایشنامه نویسان قرن بیستم

برتولت برشت
برتولت برشت، زاده ی 10 فوریه ی 1898 و درگذشته ی 14 آگوست 1956، نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی بود. برشت سرودن شعر را در 15 سالگی و پیش از نمایشنامه نویسی آغاز کرد. او نخستین اشعارش را بین سال های 1914 و 1917 سرود و آن ها را در نشریات محلی منتشر کرد. برشت در سال 1918 و هنگامی که به خدمت سربازی اعزام شد، علاوه بر کار در یک بیمارستان نظامی، سروده هایش را همراه با نواختن گیتار برای سربازان می خواند و آن ها را مجذوب اشعار خود می کرد. برشت را بیشتر به عنوان برجسته ترین نمایشنامه نویس ...
نکوداشت های کتاب زندگی گالیله
Brecht's greatest play.
برجسته ترین نمایشنامه ی برشت.
Barnes & Noble

Eloquent and powerful.
شیوا و قدرتمند.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Brecht's masterpiece.
شاهکار برشت.
The Guardian

قسمت هایی از کتاب زندگی گالیله (لذت متن)
طی چهل سال، عمل و رفتار آدم ها به من یاد داد که آن ها میانه ای با عقل ندارند. دم سرخ رنگ ستاره ی دنباله داری را به آن ها نشان بده، دلشان را از ترس پر کن، می بینی که آشفته و سراسیمه از خانه هایشان بیرون می ریزند و درهم و برهم چنان می دوند که قلم پایشان بشکند. ولی بیا و به آن ها حرف معقولی بزن و به هزار دلیل ثابتش کن، می بینی که فقط به ریشت می خندند!

من یک چیز به شما می گویم: کسی که حقیقت را نمی داند، احمق است، اما کسی که حقیقت را می داند و آن را دروغ می نامد، تبهکار است.

شبی که انسان حقیقت را کشف می کند، برایش شب شومی است.