کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا

The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy
کد کتاب : 102178
مترجم :
شابک : 978-9642822133
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 179
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا
The Israel lobby and U.s. foreign policy
کد کتاب : 2176
مترجم :
شابک : 978-9643212933
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 578
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا
The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy
کد کتاب : 63613
مترجم :
شابک : 978-9645675880
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا اثر جان جی میرشایمر

گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا ، "توسط جان جی. میرشایمر از دانشگاه شیکاگو و استفان ام. والت از دانشکده جان اف کندی دانشگاه هاروارد ، یکی از بحث برانگیزترین مقالات اخیر بود که در ابتدا در London Review of Books در مارس 2006 منتشر شد. و هم فریاد خشم و هم تشویق و قدردانی برای به چالش کشیدن آنچه که در آمریکا تابو بوده است را برانگیخت: تأثیر لابی اسرائیل بر سیاست خارجی ایالات متحده.

اکنون در یک کار بسیار پراهمیت ، میرشایمر و والت استدلال خود را تعمیق و گسترش داده و با تحولات اخیر در لبنان و ایران موجه می شوند. آنها سطح قابل توجهی از حمایت مادی و دیپلماتیکی که ایالات متحده به اسرائیل ارائه می دهد را توضیح می دهند و استدلال می کنند که این پشتیبانی را نمی توان چه براساس زمینه های استراتژیک و چه اخلاقی توضیح داد. این رابطه استثنایی عمدتا به دلیل اثرات سیاسی اتحاد سست افراد و سازمانهایی است که به طور فعال برای شکل دادن به سیاست خارجی ایالات متحده در جهت طرفداری اسرائیل تلاش می کنند. میرشایمر و والت به طرز تحریک آمیز ادعا می کنند که این لابی تأثیر گسترده ای بر وضعیت آمریکا در سرتاسر خاورمیانه دارد - در عراق ، ایران ، لبنان ، و درگیری اسرائیل و فلسطین - و سیاستی که پیشه گرفته شده نه به نفع ملی آمریکا است و نه به طور بلند مدت، مورد علاقه ی اسرائیل. این لابی همچنین بر روابط آمریکا با متفقین مهم تأثیر می گذارد و خطراتی که همه ی کشورها در مورد تروریسم جهانی با آن روبرو هستند را افزایش می دهد.
قطعا انتشار کتاب گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا می تواند این بحث را گسترش دهد و یکی از پرمخاطب ترین کتابها در سیاست خارجی باشد.

کتاب گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا

جان جی میرشایمر
جان جوزف مرشایمر دانشمند علوم سیاسی آمریکایی ست. او بنیانگذار نظریه رئالیسم تهاجمی است و تعاملات بین قدرت های بزرگ را تحت تأثیر میل به هژمونی در جهانی مملو از ناامنی و عدم اطمینان در مورد نیت دیگر کشورها می داند. مرشایمر از مخالفان جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ بود و تقریبا تنها کسی بود که با تصمیم اوکراین برای تسلیم سلاح های هسته اش در سال ۱۹۹۴ مخالف کرد و پیش بینی نمود که اوکراین بدون یک عامل بازدارنده مورد تهاجم روسیه قرار خواهد گرفت. جنجالی ترین نظرات مرشایمر نگرانی اش از نفوذ احتمالی گروه های ذی ...
نکوداشت های کتاب گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا
It could not be more timely.
نمی توانست از این به موقع تر باشد.
David Bromwich, The Huffington Post

The argument they present is towering and clear and about time
استدلالی که آنها ارائه می دهند برجسته و واضح و درباره زمان است
Philip Weiss, Mondoweiss.com

Ruthlessly realistic
به شکل بیرحمانه ای واقعی
William Grimes, The New York Times

قسمت هایی از کتاب گروه فشار اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا (لذت متن)
همیت قدرت سیاسی گروه فشار اسرائیل به تأثیر آن در گفته های نامزدهای ریاست جمهوری نیست، بلکه به نفوذ چشمگیر آن در سیاست خارجی آمریکا، بویژه در خاورمیانه مربوط می شود. اقدامات آمریکا در این منطقه بی ثبات برای مردم سراسر جهان، بویژه مردمی که در آنجا زندگی می کنند، پیامدهای عظیمی دارد. فقط در نظر بگیرید جنگ نامشروع حکومت بوش در عراق را که چطور بر مردم رنج کشیده آن کشور در هم شکسته تأثیر گذاشته است: دهها هزار مرده، صدها هزار آواره از خانه و کاشانه خود، و وقوع جنگ شرارت بار فرقه ای بدون چشم اندازی برای پایان آن. این جنگ برای ایالات متحده نیز یک فاجعه استراتژیک بوده است و متحدین آمریکا را هم در داخل و هم در خارج از منطقه وحشت زده کرده و در معرض خطر قرار داده است. نمایشی روشن تر و اسف بار تر از تأثیری، خوب یا بد، که آمریکا هنگام عنان برداشتن از قدرتش می تواند داشته باشد، قابل تصور نبود.

ایالات متحده از روزهای آغازین این جمهوری، در خاورمیانه درگیر، و فعالیت عمده آن در برنامه های فرهنگی و امور میسیونری متمرکز بوده است. جاذبه ملهم از تورات و انجیل درباره سرزمین مقدس و نقش یهودیت در تاریخ آن برخی را به فکر حمایت از اندیشه بازگرداندن مردم یهودی به موطن شان در آنجا انداخت، نظریه ای که از طرف تعدادی از رهبران روحانی و، به طور کلی، چندتایی از سیاستمداران آمریکا مورد استقبال قرار گرفت.