کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

A Peace to End All Peace: The Fall of the Ottoman Empire and the Creation of the Modern Middle East
فروپاشی امپراطوری عثمانی و شکل گیری خاورمیانه معاصر
کد کتاب : 2174
مترجم :
شابک : 978-9642090488
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 624
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 23
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

صلح کردند که جنگ بماند
A Peace to End All Peace
چگونگی فروپاشی امپراتوری عثمانی و برآمدن خاورمیانه جدید
کد کتاب : 84285
مترجم :
شابک : 978-6008004820
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 978
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد اثر دیوید فرامکین

کتاب صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد، اثری نوشته ی دیوید فرامکین است که اولین بار در سال 1989 منتشر شد. فرامکین در این کتاب آشکار می کند که چگونه و چرا متفقین تصمیم گرفتند جغرافیا و سیاست های خاورمیانه را از نو بسازند، و در کشورهایی چون عراق، اردن، اسرائیل و لبنان تغییراتی عمده را به وجود آورند. این نویسنده با تمرکز بر سال های سرنوشت ساز 1914 تا 1922، زمانی که همه چیز—حتی اتحادی میان ناسیونالیسم عربی و صهیونیسم—ممکن به نظر می رسید، سولاتی را در این باره مطرح می کند که چه اتفاقاتی می توانست به شکلی متفاوت رقم بخورد و پاسخ هایی را ارائه می دهد درباره ی این که چرا اتفاقات به گونه ای که تاریخ نشان می دهد، به وقوع پیوستند. کشمکش کنونی مربوط به سرزمین فلسطین، در این رویدادهای رقم خورده طی 85 سال گذشته ریشه دارند.

کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد


ویژگی های کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

نامزد جایزه پولیتزر 1990

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

دیوید فرامکین
دیوید فرامکین، زاده ی سال 1932، نویسنده، مورخ و حقوقدانی آمریکایی است. فرامکین تاکنون هفت کتاب نوشته اما شهرت او بیش از همه برای نوشتن کتاب «صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد» است که در سال 1989 به چاپ رسید و نامزد جایزه ی پولیتزر نیز شد. فرامکین تحصیلات خود را در دانشکده ی حقوق دانشگاه شیکاگو به پایان رساند. او استاد بازنشسته ی تاریخ و روابط بین الملل و حقوق در دانشکده ی مطالعات جهان در دانشگاه بوستون است. فرامکین پیش از آن که به کار تاریخ نگاری بپردازد، به عنوان نماینده و مشاور...
نکوداشت های کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد
The classic, bestselling account of how the modern Middle East was created.
شرحی کلاسیک و پرفروش درباره ی چگونگی شکل گیری خاورمیانه ی مدرن.
Barnes & Noble

Ambitious and splendid.
بلندپروازانه و خیره کننده.
The Wall Street Journal

Almost every page brings us news about a past that troubles the present.
تقریبا همه ی صفحات این کتاب، اخباری را درباره ی گذشته ای که زمان حال را با مشکل مواجه کرده، به ما ارائه می کند.
The New Yorker

قسمت هایی از کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد (لذت متن)
خاورمیانه ای که امروزه در عنوان های خبری نامش را می شنویم، محصول تصمیمات متفقین در جنگ جهانی اول و پس از آن است. در صفحات آینده، قصد دارم این داستان پرشاخ و برگ را نقل کنم که چرا و چگونه ــو با چه بیم ها و امیدها، عشق ها و نفرت ها، اشتباه ها و سوءتفاهم هاــ این تصمیم ها گرفته شد.

خاورمیانه ای که من می شناسم، فقط مصر و اسرائیل و ایران و ترکیه و ممالک عرب آسیا را در بر نمی گیرد، بلکه کشورهای آسیای میانه و افغانستان را نیز شامل می شود: کل منطقه ای که بریتانیا از زمان جنگ های ناپلئون به بعد در آن جنگید تا مسیر هندوستان را از یورش های فرانسه و بعد روسیه در امان نگاه دارد، در فرایندی که به «بازی بزرگ» مشهور شد.

ولی تا سال ۱۹۲۲، رفته رفته گزینه ها محدود و راه ها انتخاب شدند. خاورمیانه راهی را در پیش گرفت که به جنگ های بی پایان (مثلا بین اسرائیل و همسایگانش، یا بین چریک های رقیب در لبنان) ختم شد و نیز به اقدامات روزافزون تروریستی (هواپیماربایی، سوءقصد، کشتارهای پیاپی) که به یکی از ویژگی های بارز حیات بین المللی در دهه های هفتاد و هشتاد بدل شد. این ها بخشی از آن میراث تاریخی اند که شرحشان در صفحات آینده خواهد آمد.