کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق

The Art of Logic in an Illogical World
کد کتاب : 22027
مترجم : وحید قهرمان
شابک : ‏‫‬978-6229503492
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق اثر یوجینا چنگ

چگونه استدلال منطقی و عاطفی می تواند به ما کمک کند تا در دنیای "پس از حقیقت" زندگی بهتری داشته باشیم.
آیا در جهانی که اخبار جعلی نتایج انتخابات را تغییر می دهد ، عقلانیت و منطق بی فایده شده است؟ در کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق یوجنیا چنگ، نویسنده ی آن ، ریسمانی حیاتی را برای خوانندگان غرق در غیر منطقی بودن زندگی معاصر می اندازد. چنگ یک ریاضیدان است ، بنابراین می داند چگونه بحثی را ارائه دهد که مو لای درزش نرود. اما حتی برای او ، منطقش گاهی قربانی احساسات می شود ،اصلا به همین دلیل است که او هنوز از پرواز کردن می ترسد و بیش از حد نیاز کلوچه می خورد. اگر یک ریاضیدان هم نمی تواند منطقی باشد ، پس ما چه کاری باید انجام دهیم؟ در این کتاب ، چنگ عملکردهای داخلی و محدودیت های منطق را آشکار می کند ، و توضیح می دهد که چرا - به عنوان مثال احساسات - برای نحوه تفکرمان و نیز برقراری ارتباطمان حیاتی است. چنگ به ما نشان می دهد که چگونه با استفاده از منطق و احساسات هر دو، در یک دنیایی که مملو از تعصب ، رفتارهای غیرمنتظره و چیزهای دستکاری شده است، راه خود را پیدا کنیم. کتاب منطق در دنیای بی منطق کتابی پر از بصیرت ، مفید و نیز خنده دار و سرگرم کننده است. این کتاب برای تمام کسانی که می خواهد با وضوح بیشتری فکر کنند کتابی ضروری است.
کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق را وحید قهرمان ترجمه کرده است. این کتاب توسط انتشارات مازیار منتشر شده است.

کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق

یوجینا چنگ
یوجینا چنگ متولد همپشایر در انگلستان ، ریاضیدان ، پیانیست و دانشمند ساکن در دانشکده انستیتوی هنر شیکاگو و همکار افتخاری ریاضیات نامحض در دانشگاه شفیلد است. او علاقه مند به توضیح ریاضیات برای غیر ریاضیدانان ، برای کم شدن تعداد ریاضی هراسان در دنیا است ، که اغلب برا این کار از مثال های سرگرم کننده مانند غذا و پخت و پز استفاده می کند.
دسته بندی های کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق
نکوداشت های کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق
It's a shame that not everyone can read this book.but Cheng claims it is incumbent on those of us who can to use compassion and logic to argue productively with those who can't.
این مایه ی شرمساری است که همه نمی توانند این کتاب را بخوانند. اما چنگ ادعا می کند این وظیفه ی کسانی که می توانند است تا با استفاده از دلسوزی و منطق با کسانی که نمی توانند بحث کنند.
Guardian Guardian

Entertaining... a very welcome primer in logical thinking.
سرگرم کننده ... یک آغازگر بسیار خوب در تفکر منطقی.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Cheng's book covers the basics of logic, argumentation, and emotion through humor and an excellent use of illustrations.
کتاب چنگ با طنز و استفاده عالی از تصاویر ، اصول منطق ، استدلال و احساسات را پوشش می دهد.
MAA Reviews

قسمت هایی از کتاب هنر منطق در دنیای بی منطق (لذت متن)