کتاب آچار علم

Science Hacks
صد راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم ترین نظریه ها
کد کتاب : 22031
مترجم :
شابک : ‫‭978-6229503478
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آچار علم اثر کولین برس


با کتاب آچار علم، دیگر برای درک ایده های جذاب پشت بزرگترین نظریه ها و اکتشافات علم، نیازی به دکترا ندارید. این جدیدترین افزوده شده به سری جدید مبتکرانه، تکنیکی را برای درک و مهم‌تر از همه، به خاطر سپردن 100 نظریه از مهم‌ترین و جالب‌ترین نظریه‌های علمی در سراسر اعصار به شما نشان می‌دهد.
در هر موضوع، با یک مرور کلی هلیکوپتری از موضوع شروع می‌کنید، که به شما معرفی می‌کند تا ایده و زمینه‌های پیرامون آن را به شما معرفی کند. در مرحله بعد، روی عناصر اصلی تئوری زوم خواهید کرد، با توضیح واضح در مورد هر نقطه تا مطمئن شوید که واقعا مفهوم را درک کرده اید، قبل از اینکه در نهایت یک هک یک خطی به شما داده شود تا تئوری واقعا در ذهن شما باقی بماند.
این کتاب شامل موضوعات و زمینه هایی مانند موارد زیر می باشد:
فیزیک ذرات
زیست شناسی تکاملی
ژنتیک
دارو
علم شیمی
بوم شناسی
در بخشی از کتاب آمده است:
" مثال مشهوری مربوط به گیاهان گلدار است در زمان داروین آثار سنگواره ای نشان می دادند که ورود گلها به صحنه ی طبیعت با مقیاسهای زمین شناختی در چشم به هم ز اتفاق افتاده است این موضوع داروین را که معتقد بود گونه ها به نگران می.کرد گاستون دوساپورتا پیشنهاد کرد که شاید بتوان آرامی تکامل این راز را با چهری اکنون دانشمندان آن را تکامل توأم مینامند توضیح داد. شاید گلها به این دلیل چنان سریع تکامل یافته اند که تکامل آنها با گرده افشانی حشرات توأم بوده است این سرعت تحول آنها را از مقدار معمولی بالاتر برده است. داروین ایده ی ساپورتا را تحسین انگیز یافت هر چند امروزه دانشمندان فکر میکنند که این ایده غلط بوده است. مخصوصا به این دلیل که سنگواره های پیدا شده از زمان داروین نشان مید تکامل گلها تدریجی تر از چیزی است که تصور می شده است."

کتاب آچار علم

کولین برس
کولین برس لیسانس رشته زمین شناسی از دانشگاه ادینبورگ ، مدرک کارشناسی ارشد رشته دیرینه شناسی از دانشگاه بریستول و ارتباطات علمی از امپریال کالج لندن دارد. اوهمچنین دارای دکتری دیرینه شناسی است که برای آن در دانشگاه بیرمنگام و موزه تاریخ طبیعی لندن تحصیل کرده است.وی سردبیر مجله نیو ساینتیست بوده و برای نوشتن Hunting the Higgs ، کتاب مقدماتی در مورد کشف ذره بوزون هیگز توسط سرن (سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای) استخدام شده است. او همچنین برای BBC Worldwide می نویسد.