کتاب آسیاب کنار فلوس

The Mill on the Floss
کد کتاب : 14509
مترجم :
شابک : 978-9646736412
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 628
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1860
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

آسیاب کرانه فلاس
The Mill on the Floss
کد کتاب : 40252
مترجم :
شابک : 978-6222087777
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1860
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

آسیاب رودخانه فلاس
The Mill on the Floss
کد کتاب : 22099
مترجم :
شابک : 978-9642132935
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 462
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1860
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب آسیاب کنار فلوس اثر جورج الیوت

کتاب "آسیاب کنار فلوس" رمان نوشته شده توسط "جورج الیوت" در سال 1860 است که داستان تام و مگی تالیور ، برادر و خواهری را که در کنار رودخانه فلوس در نزدیکی روستای سنت اوگس بزرگ شده اند روایت می کند. "آسیاب کنار فلوس" اثری کلاسیک از ادبیات قرن نوزدهم است و نمونه ای محبوب و ماندگار از تأثیر "جورج الیوت" ،رمان نویس بزرگ عصر ویکتوریا بر ادبیات انگلیسی است که اولین بار در سه جلد در سال 1860 منتشر شد. نام واقعی رمان نویس انگلیسی ،جورج الیوت (1819-1819) ، ماری آن (ماریان) ایوانز است،وی یکی از نویسندگان برجسته دوره ویکتوریا بود.
این کتاب ، دو شخصیت اصلی را از دوران کودکی آن ها در اوایل دهه ی 1800دنبال می کند. مگی عمیقا به برادرش دل بسته است ، اما اوضاع و احوال متضاد آن ها باعث ایجاد استرس و سوء تفاهم می شود تا اینکه در نهایت در لحظه ای خاص ،قبل از این که فاجعه بر آن ها غلبه کند ،با یکدیگر آشتی می کنند. موضوع اصلی رمان ، مبارزه ی انسان بین جبرگرایی معنوی و اراده آزاد است. در این داستان ،مگی تالیور که بسیار دختر باهوشی است همیشه با خانواده اش درگیر هایی دارد. او از جلب رضایت آن ها برای ازدواج با پسری عاشقش شده نا امید شده است و با رسیدن به بزرگسالی ، درگیری بین انتظارات خانواده اش و خواسته های خودش، او را در وضعیتی دردناک ، میان مردانی متفاوت قرار می دهد. که از جمله ی آن ها می توان به برادر مغرور و سرسختش و یک دوست نزدیک که پسر بدترین دشمن خانواده اش است اشاره کرد .این دوست، خواستگار کاریزماتیک اما خطرناک اوست. مدتی بعد مگی به دیدن دخترخاله ی ثروتمندش و نامزد او می رود و مسائلی که در این دیدار پیش می آید داستان را پیش می برد...

کتاب آسیاب کنار فلوس

جورج الیوت
جرج الیوت با نام واقعی ماری آن ایوانس، زاده ی ۲۲ نوامبر ۱۸۱۹ در چیلور کتون در وارویکشایر انگلستان و درگذشته ی ۲۲ دسامبر ۱۸۸۰ در لندن، رمان نویس انگلیسی دوران ویکتوریا و ایجاد کننده ی روش آنالیز روانشناسی شخصیت های رمان ها مدرن است.ماری آن ایوانس نام مستعار مردانه ی جورج الیوت را برای خود انتخاب کرد تا اطمینان یابد آثارش مورد توجه جدی مخاطبان قرار می گیرند. اگرچه نویسندگان زن در آن زمان آزادانه نام اصلی شان را در آثار خود می نوشتند؛ اما او می خواست تا تنها یک نویسنده ی داستان های عاشقانه نباشد...
نکوداشت های کتاب آسیاب کنار فلوس
"As one comes back to [Eliot's] books after years of absence they pour out, even against our expectations, the same store of energy and heat, so that we want more than anything to idle in the warmth."
وقتی کسی بعد از سال ها غیبت به کتاب های [الیوت] برگردد، کتاب ها بر خلاف انتظارش ،مملو از همان انرژی و گرمای سابق است ، به طوری که دلمان می خواهد بیش از هر چیزی در این گرما وقت بگذرانیم.
Virginia Woolf

قسمت هایی از کتاب آسیاب کنار فلوس (لذت متن)
آقای تالیور یکی دو دقیقه ای درنگ کرد، سپس هر دو دستش را در جیبهای شلوار فرو برد، تو گویی امیدوار بود رهنمودی در این باره از آن ناحیه به دست آورد.

دشتی گسترده، آن جا که فلوس گسترنده شتابان از میان کرانه های سبزش به جانب دریا پیش می رود و خیزاب زیبا، که به پیشبازش شتافته است، وی را با شور در آغوش می گیرد و از شتابش می کاهد. بر این جریان نیرومند کشتی های سیاه روانند، کشتی های سنگین از الوارهای خوشبوی کاج، کیسه های پر از دانه های روغنی، یا زغال سیاه و رخشنده. مقصد این محصولات شهر «سنت اوگز» است که بامهای کهنسال و سرخ و شیار شیار و شیروانی های وسیع انبارهایش را در میان پشته ای پوشیده از درخت و کناره رود به تماشا می گذارد، در حالی که پرتو نگاه گذرای خورشید زمستانی ته رنگی ارغوانی به آب می بخشد. در دوردست، از هر سو، مرغزارهای شاداب گسترده است، با قطعاتی از خاک سیاه که برای افشاندن بذر نباتات درشت برگ آماده شده اند، یا از هم اکنون کشت نباتات نازک برگ پائیزی ته رنگی بدانها به وام داده است. بازمانده کومه های زرین کندوهای عسل سال پیش هنوز در فواصل بین خاربست ها به چشم می خورند، و همه جا، جای جای، درختانی این خاربست ها را آراسته اند.