کتاب اساطیر ایران

Persian Myths
کد کتاب : 49959
مترجم : محمدمهدی باقی
شابک : 978-9648687835
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 127
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

اسطوره های ایرانی
Persian Myths
کد کتاب : 22127
مترجم :
شابک : 978-9643050115
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 106
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسطوره های ایرانی اثر وستا سرخوش کرتیس

داستانهای سنتی ایران باستان ، که منطقه وسیعی از آسیای مرکزی را اشغال کرده بود ، همگی در قالب صورتی از اسطوره شناسی در این کتاب جمع آوری شده است.

در کتاب «اسطوره های ایرانی» تقابل بین خیر و شر ، پیروزی خدایان ، استثمار قهرمانان و موجودات خارق العاده مانند پرنده جادویی سیمرغ و دیو یا شیاطین سیاه نشان داده میشوند.
بیشتر اطلاعات ما در مورد گذشته ایران قبل از اسلام از کتاب مقدس دین زرتشتی ، اوستا است ، که تا قرن سیزدهم یا چهاردهم هجری قمری به شکل کنونی نگاشته نشده بود اما در اصل به سالهای 1400 تا 1200 قبل از میلاد برمی گردد.

علاوه بر سخنان پیامبر زرتشت و داستانهای مربوط به پروردگار خردمند اهورامزدا ، این کتاب اسطوره های پیشین بت پرست را نیز شامل می شود که در شاهنامه (کتاب پادشاهان) دوباره ظاهر می شوند. حماسه ای باشکوه در شعر که در سال 1010 بعد از میلاد توسط شاعر فردوسی به پایان رسید. معروف ترین قهرمان او ، رستم بود.
دکتر کورتیس از همه این منابع استفاده می کند تا افسانه های تکان دهنده ایران باستان را که برای قرن ها از تصاویر دست نویس الهام گرفته است برای خوانندگان امروزی بازگو کند.

کتاب اسطوره های ایرانی

وستا سرخوش کرتیس
وستا سرخوش کرتیس مجری سکه های خاورمیانه در موزه بریتانیا است. او مدیر مشترک پروژه بین المللی سکه پارتی، Sylloge Nummorum Parthicorum (SNP) و سردبیر مشترک سری SNP است.کورتیس مدیر افتخاری انستیتوی مطالعات انگلیس است. او با جان کورتیس مدیر عامل بنیاد میراث ایران و موزه نگهبان پروژه های ویژه خاورمیانه ازدواج کرده است.کورتیس چهار بار در پنل های خبرهIn Our Time شرکت کرده است.