کتاب تاریخ جهان

A People's History of the World
کد کتاب : 2225
مترجم :

شابک : 978-964-351-379-5
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 816
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش تاریخی در آمریکا و انگلیس

معرفی کتاب تاریخ جهان اثر کریس هارمن

کتاب تاریخ جهان، اثری نوشته ی کریس هارمن است که اولین بار در سال 1999 انتشار یافت. از اولین جوامع انسانی گرفته تا امپراتوری روم، از قرون وسطی تا عصر روشنگری، و از انقلاب صنعتی تا پایان سده ی بیستم، کریس هارمن در این کتاب ارزشمند، تاریخ و سرگذشت نژاد بشر را به شکلی جامع و دقیق به تصویر می کشد. این نویسنده با نثری داستان گونه و سرگرم کننده، به ما نشان می دهد که چگونه مردان و زنان عادی در ساخت و تغییر جوامع نقش داشتند و چگونه تنش میان طبقه های اجتماعی، تقریبا همیشه در مرکز این تحولات قرار داشته است. در حالی که بسیاری از صاحب نظران، سلطه ی کاپیتالیسم را امروزه تثبیت شده در نظر می گیرند، هارمن با توضیح و تفسیر طلوع و سقوط جوامع و تمدن های مختلف در طول زمان، نشان می دهد که تاریخ همیشه رو به جلو حرکت خواهد کرد و از تغییر بازنخواهد ایستاد.

کتاب تاریخ جهان

کریس هارمن
کریس هارمن، زاده ی 8 نوامبر 1942 و درگذشته ی 7 نوامبر 2009، روزنامه نگار، فعال سیاسی و نویسنده ای انگلیسی بود. هارمن در دانشگاه لیدز و در دانشکده ی اقتصاد لندن حضور یافت. او سپس به فعالیت در گروه های سوسیالیستی روی آورد و در مطبوعات این گروه ها مشغول نوشتن شد. هارمن، دبیر نهادهایی همچون International Socialism و Socialist Worker نیز بوده است.
نکوداشت های کتاب تاریخ جهان
A gripping history of the planet from the perspective of struggling peoples throughout the ages.
تاریخی گیرا از سیاره ی زمین، از نقطه نظر مردمانی در حال تلاش و تقلا در طول زمان.
Amazon Amazon

An essential reading for anyone interested in how society has changed.
اثری ضروری برای هرکسی که به فهم چگونگی تغییرات جامعه علاقه مند است.
Barnes & Noble

A brilliant and comprehensive history of the human race.
تاریخی درخشان و جامع از نژاد بشر.
Verso Books

قسمت هایی از کتاب تاریخ جهان (لذت متن)
تاریخ درباره ی رشته رخدادهایی است که به زندگی کنونی ما انجامیده است. داستان چگونگی به خود آمدن ماست. درک این مطلب کلید کشف چند و چون راهی است که می توان جهانی را که در آن زندگی می کنیم، بیشتر تغییر دهیم. شعار «آن که سررشته ی گذشته را در دست دارد، سررشته ی آینده نیز به دست اوست»، یکی از شعارهای یکه تازانی است که زمام دولت را در رمان 1984، اثر جورج اورول در دست دارند. شعاری که همواره کاخ نشینان و سورچرانان وصف شده در پرسش های برشت آن را جدی تلقی می کرده اند.

حدود بیست و دو سده پیش یکی از امپراتوران چین حکم کیفر مرگ را برای کسانی درنوشت که «برای انتقاد از اکنون، گذشته را دستاویز خود می کردند.» آزتک ها وقتی دره ی مکزیک را در سده ی پانزدهم فتح کردند، به قصد از میان بردن پیشینه ی دولت های گذشته برآمدند، و اسپانیایی ها هم وقتی منطقه را در سال های 1620 مسخر کردند، کوشیدند تمام پیشینه های آزتک ها را از میان ببرند. امور در سده ی واپسین چندان فرقی نکرده است. مخالفت با تاریخ نگاران رسمی استالین یا هیتلر در حکم زندان و تبعید یا مرگ بود. همین سی سال پیش تاریخ نگاران اسپانیایی مجاز نبودند که موضوع بمباران شهرک گورنیکای باسک را بررسی کنند، یا تاریخ نویسان مجارستانی به رویدادهای سال 1956 بپردازند.

در هر مرحله، افراد بشر انتخاب می کنند که در این یا آن راه پیش بروند، و در کشاکش های عظیم اجتماعی برای این انتخاب ها برزمند. بجز مرحله ای در تاریخ، نحوه ی انتخاب های مردم به پایگاه طبقاتی آنان مرتبط بوده است. انتخاب برده محتملا با انتخاب برده دار فرق می کند و انتخاب افزارمند فئودال با ارباب فئودال. مبارزه های بزرگ بر سر آینده ی بشر، عنصری از مبارزه ی طبقاتی را دربرگرفته است. توالی این مبارزه های عظیم، استخوان بندی ای را پدید می آورد که به گرد آن، دنباله ی تاریخ گسترش می یابد.