کتاب رهبران نوین

Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence
قدرت هوش هیجانی در رهبری
کد کتاب : 2336
مترجم :
شابک : 978-6007418246
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

پر فروش ترین کتاب مجله های New York Times Book Review, Wall Street Journal,USA Today, Globe and Mail, Boston Globe

معرفی کتاب رهبران نوین اثر دانیل گولمن

رهبران مشاغلی که تصور می کنند بهتر است که احساسات خود را از محیط کار خود دور نگه دارند ، در حقیقت سازمان خود را در معرض خطر قرار می دهند. نظریه های دانیل گلمن درباره هوش هیجانی (EI) به طور بنیادی درک رایج از "با هوش بودن " را تغییر داده است ، وی و همکارانش در رهبران اصلی،پرونده پرورش رهبران باهوش عاطفی را ارائه می دهند. از آنجا که اقدامات رهبر ظاهرا 70 درصد از درک کارمندان از اوضاع سازمان خود را تشکیل می دهد ، گولمن و تیم وی بر اهمیت توسعه آنچه آنها "رهبری طنین انداز" می نامند تأکید می کنند. با تمرکز بر چهار حوزه هوش هیجانی - خودآگاهی ، خود مدیریتی ، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط - آنها کشف می کنند که چه چیزی در رهبری طنین انداز به آنها کمک می کند و آنها را از بین می برد و چگونگی توسعه این چهار مهارت باعث ایجاد سبک های مختلف رهبری می شود.
کتاب در سه بخش اصلی با عنوان های «قدرت هوش هیجانی»، «خلق یک رهبر» و «ایجاد سازمان هایی با هوش هیجانی بالا» سامان یافته است.از آنجایی که داشتن قدرت رهبری یکی از ویژگی های معلمان برجسته است، خواندن این کتاب به معلمان توصیه می شود.
پیشنهاد می کنیم در ادامه، نمونه ای از متن کتاب را نیز مطالعه بفرمایید:
«به نظر ما وظیفه بنیادی هر رهبری ایجاد یک حس خوب در رهروانش است و این هنگامی میسر می شود که رهبر هم افزایی کند؛ یعنی فورانی از انرژی مثبت را باعث شود که منجر به شکوفایی افراد شود. به این ترتیب، نقش بنیادین یک رهبر مسلما نقشی هیجانی است. به گمان ما هرچند که غالبا این بعد اساسی رهبری ناپیداست و یا نادیده گرفته می شود، همین مفهوم نامشکوف است که موجب کارآمدی کنش های یک رهبر می شود و درست به همین دلیل، هوش هیجانی (هوشمندی در تشخیص هیجانات) تا این اندازه در موفقیت رهبری موثر است. رهبری بنیادین، ناگزیر نیازمند به کارگیری تمام و کمال هوش هیجانی است. در این کتاب ما تنها به ایجاد هم افزایی و بهبود عملکرد رهبران هوشمند هیجانی نمی پردازیم بلکه نحوه به کارگیری این توانمندی را در رهبران، گروه ها و نیز تمام یک سازمان به تصویر می کشیم.»

کتاب رهبران نوین

دانیل گولمن
دانیل گولمن (به انگلیسی: Daniel Golman) روانشناس آمریکایی است. وی زادهٔ سال ۱۹۴۶ میلادی و از دانش آموختگان دانشگاه هاروارد است. دانیل گولمن با نوشتن کتاب هوش عاطفی معروف شد.دانیل گولمن، مسئولیت نگارش بخش مربوط به رفتار و علوم مغزی را در نیویورک تایمز بر عهده دارد و مقاله های او در سراسر جهان منتشر می شود. او مدتی در دانشگاه هاروارد به تدریس اشتغال داشت و پیشتر، سردبیر مجله روان شناسی بود.دانیل گلمن یک روانشناس شناخته شده بین المللی است که مرتباً در گروه های حرفه ای ، مخاطبان مشاغل و در پردیس ...
نکوداشت های کتاب رهبران نوین
“Primal Leadership reassesses what makes a great leader.” — TIME
رهبری نوین،آنچه که یک رهبر را بزرگ می کند، دوباره ارزیابی می کند.
Time Time

“Invigorating.” — USA Today
نیرومند.
USA Today USA Today

“Sound and practical advice on leading effectively, based on science and business experience, from the leader in the field of emotional intelligence.” — Martin Seligman, Fox Leadership Professor of Psychology, University of Pennsylvania
"مشاوره صحیح و عملی در مورد رهبری موثر ، مبتنی بر علم و تجربه تجارت ، از یک رهبر در زمینه هوش هیجانی."
مارتین سلیگمن.

قسمت هایی از کتاب رهبران نوین (لذت متن)
"همانطور که اراسموس ، اندیشمند بزرگ رنسانس ، به ما یادآوری می کند ،" بهترین امید یک ملت در تربیت صحیح جوانانش نهفته است. "

"نه این که رهبران باید بیش از حد" خوب "باشند. هنر عاطفی رهبری، شامل فشار دادن واقعیت "خواسته های کاری" است بدون اینکه مردم را ناراحت کند.

"رهبران نمایان به مردم کمک می کنند تا ببینند که چگونه کارشان در تصویر بزرگ جا می گیرد ، و به مردم معنای واضحی می دهند نه فقط در مورد اهمیت آنچه آنها انجام می دهند بلکه به "چرایی" این اهمیت نیز می پرازند."