کتاب لئو تولستوی

Lev Tolstoj
کد کتاب : 24154
مترجم :
شابک : 978-6005733440
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 16 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب لئو تولستوی اثر یانکو لاورین

کتاب های مربوط به تولستوی به تنهایی می توانند کتابخانه ای را پر کنند. این امر دلایل کافی دارد؛ چرا که مدت ها بود از زمان ولتر و گوته هیچ نویسنده ای همتای او وجود نداشت. اما درحالی که بیشتر آثار او به عنوان شاهکارهایی بی چون و چرا لقب گرفتند، شخصیت وی همانند همیشه مبهم باقی ماند.
اسطوره ای که در سراسر زندگی اش از شخصیت او ساخته شده بود همچنان زنده است. خالق رمان جنگ و صلح با چنان سختی زندگی کرد که گاهی اوقات، این سختی حتی ماهیت و موجودیت تولستوی را در ابهام فرو می برد. از این رو نخست باید زندگینامه ای از او نوشته می شد که تولستوی انسان و هنرمند را از تولستوی اسطوره ای متمایز کند. این کتاب شرحی کامل و مصور از زندگی این نابغه ادبیات روس و روند خلق آثار اوست.
مجموعه “بزرگان اندیشه و هنر” شامل کتاب هایی است که تصویری کامل از هنرمندان و اندیشمندان معاصر ارائه داده است. فیلسوفان، اندیشمندان و هنرمندان بنیانگزاران خرد بشری هستند و قرون نوزده و بیست میلادی دوران ظهور مکاتب و تفکرات نوین بوده است. هر یک از کتاب های این مجموعه، برآیندی از تحقیقات یک پژوهشگر متخصص درباره یکی از شخصیت های برجسته اندیشه و هنرجهان است که می تواند منبع و راهنمایی مناسب و متنوع برای شناخت آنهاباشد. این کتاب ها ترجمه ای است از مجموعه معتبری که توسط محققان و آکادمیسین های غربی در انتشارات روولت آلمان تهیه شده است.

کتاب لئو تولستوی

یانکو لاورین
یانکو لاورین (10 فوریه 1887 - 13 اوت 1986) رمان نویس، شاعر، منتقد، مترجم و مورخ اسلونی بود. وی استاد آندره ژلنك كاپریو مطالعات اسلاویك در دانشگاه ناتینگهام بود. علاقه مندان به تحلیل روانشناسی، او آنچه را او "مطالعات روانشناختی" ایبسن، نیچه و تولستوی می خواند نوشت.