کتاب نشانه شناسی تئاتر و درام

The Semiotics of Theatre and Drama
  • 88,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 24362
مترجم :
شابک : 978-9643412401
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نشانه شناسی تئاتر و درام اثر کر الام

در اواخر قرن بیستم شاهد علاقه مندی به نشانه شناسی بودیم ، علم نشانه ها و فرایندهایی که ما با آن ارتباط برقرار می کنیم. در این مطالعه ، اولین نمونه در نوع خود به زبان انگلیسی ، کر الام نشان می دهد که چگونه این "علم" جدید می تواند تغییر اساسی در درک ما از عملکرد تئاتر ، یکی از غنی ترین و پیچیده ترین اشکال ارتباطی ما ایجاد کند.

کر الام تاریخ رویکردهای نشانه شناختی به اجرا را از پراگ در دهه 1930 به بعد دنبال می کند و مدلی از ارتباطات نمایشی را ارائه می دهد. او در جریان مطالعه خود ، منطق درام و تحلیل گفتمان نمایشی را لمس می کند. این نسخه همچنین شامل یک متن جدید از نویسنده است که به سرنوشت نشانه شناسی تئاتر از زمان انتشار این کتاب نگاه می کند و یک کتابنامه به طور کامل به روز شده است. «نشانه شناسی تئاتر و درام» بسیار مورد استقبال قرار گرفته و همچنان برای همه کسانی که علاقه مند به تجزیه و تحلیل عملکرد تئاتر هستند ، بسیار ضروری است باید "حتما" خوانده شود.
اگر علاقمند به یادگیری رویکردهای نشانه شناختی نسبت به تئاتر و اجرا هستید ، این کتاب مقدمه بسیار خوبی است.این کتاب ایده ها ، استدلال ها و سوالات را به شیوه ای بسیار خواندنی و منظم خلاصه می کند.

کتاب نشانه شناسی تئاتر و درام

قسمت هایی از کتاب نشانه شناسی تئاتر و درام (لذت متن)
بنابراین بر اهل فن و قلم و مراکز علمی و انتشاراتی است تا در برابر استقبال گسترده و بی سابقه هنرمندان، دانشجویان و هنرجویان به این هنر پایه ای کهن و توانمند، تا آن جا که در توان دارند، بکوشند به قدر وسع و دانش خود از خرمن تجارب زنده و منابع علمی امروز دنیا توشه بردارند و به نوبه خود، پالوده و پیراسته و علمی، در دسترس این نسل جستجوگر و زنده و فعال بگذارند، تا حتی الامکان فاصله فنی و فکری خود را با آخرین تجربیات و دستاوردهای امروز جهان کم و کمتر کرده باشیم.

«تئاتر» و«درام»: در مورد این تمایز آشنا اما در عین حال به طور اجتناب ناپذیر مسئله ساز، باید توضیح مختصری بدهم، زیرا در اهدافی که دنبال می کنیم و مسائلی که در پیش رو داریم، پیامدهای مهمی دارد. در این جا«تئاتر» را به معنی مجموعه پدیده هایی در نظر می گیریم که با تعامل و رابطه انتقالی بین بازیگر تماشاگر، یعنی با تولید و انتقال معنی در خود اجرا و با نظام هایی که در بنیاد آن قرار دارند، سر و کار دارد. از سوی دیگر مقصود از «درام» منش داستانی (1) است که برای نمایش صحنه ای طراحی شده است و مطابق با قراردادهای خاصی (قراردادهای دراماتیک) شکل گرفته است. به این ترتیب صفت «تئاتری» محدود است به آن چه بین بازیگران و تماشاگران رخ می دهد، در حالی که صفت «دراماتیک» معرف شبکه عواملی است که به داستان ارائه شده مرتبط است.